نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد

توجه به ایجاد فضای ارتباطی در مدارس

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ،مبلغان باید در فضای مدارس به ایجاد فضای ارتباطی توجه کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در اجلاس استانی شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی   گفت: در برنامه‌های فرهنگی دانش آموزی، سخنرانی و مجلس یک طرفه اگر زیان بار نباشد، یقیناً سودآور نیست و به جای آن،مبلغان باید در فضای مدارس به ایجاد فضای ارتباطی توجه شود تا در سایه یک ارتباط مستمر با جریان روحانیت، دانش آموز به جایگاهی برسد که یک بچه مسجدی در جایگاه یک دانش آموز باشد.

او افزود: نکته‌ای که تا به امروز در جریان مدیریتی آموزش و پرورش موردغفلت قرار گرفته بود، توجه به ظرفیت بالای امامت جمعه بود که خوشبختانه برگزاری این اجلاس، چراغ امید را در دل بسیاری از دغدغه‌مندان روشن کرده و همکاری ائمه جماعات استان می‌تواند ثمرات چشمگیری در نهاد تعلیم و تربیت کشور داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت بالای ائمه جمعه در صورتی که با یک اقدام جدی و متقابل مواجه شود، می‌تواند ختم به نتایج درخشان باشد؛ یکی اینکه تدابیر اجرایی و فنی آن از طرف ادارات کل آموزش و پرورش مدیریت شود و دیگری اینکه حوزه‌های علمیه هم با مشارکت و دغدغه مندی بالا در طرح‌ها شرکت کنند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: چالش‌های موجود در این ارتباط متقابل، محدود به خراسان رضوی هم نیست و یک معضل کشوری است، زیرا در یک شهرستان ممکن است ائمه جماعات تشخیص خاصی داشته باشند که در آن جایگاهی برای کنش گری آموزش و پرورش وجود ندارد و در شهرستان دیگر هم این آموزش و پرورش باشد که برنامه خاصی را بدون توجه به ظرفیت مدارس علمیه در دستورکار قرار دهد. با این حال، همه این چالش‌ها به خاطر نبود هم پوشانی است که باعث شده تا برنامه‌ها فاقد جامعیت باشند.

هر برنامه فرهنگی دانش آموزی باید دوطرفه باشد

او تصریح کرد: فضایی که در جریان اغتشاشات در مدارس به وجود آمد، محصول همان حرکت‌هایی است که زمانی در قالب اجرای طرح ۲۰۳۰ در نظام تعلیم و تربیت کشور به منصه ظهور رسید. با این حال، حقیقت این است که حوزه‌های علمیه باید در مقام مدیریت فضا به میدان بیایند و هر چه که باشد، دست از امر تبلیغی و فعالیت فرهنگی برندارند، اما در همین جریان باید آگاه بود که این فعالیت تبلیغی، اصول و جزئیاتی دارد که باید به آن توجه شود.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در برنامه‌های فرهنگی دانش آموزی، سخنرانی و مجلس یک طرفه اگر زیان بار نباشد، یقیناً سودآور نیست و به جای آن، مبلغان باید در فضای مدارس به ایجاد فضای ارتباطی توجه داشته باشند تا در سایه یک ارتباط مستمر با جریان روحانیت، دانش آموز به جایگاهی برسد که یک بچه مسجدی در جایگاه یک دانش آموز باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.