انتقاد شدید قرائتی از دستگاههای فرهنگی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید نوجوانان و بچه ترها را در هیات امنای مدارس ومساجد مشارکت داد واز نظرات شان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در هشتمین اجلاس استانی نماز استان کرمان با عنوان پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد که با حضور جمعی مسئولین استان در تالار برق کرمان برگزار شد از عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور انتقاد کرد.

او با بیان اینکه نهادهایی مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات کم کاری هایی دارند افزود:  به طور مثال فیلم و برنامه‌ای که صدا و سیما می سازد باید موثر و در مسیر رشد وتکامل انسان ها باشد.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: در اغتشاشات اخیر در کشور دیدیم که همه افراد، کم سن و سال و دانش‌آموزی بودند،  امام جماعت مسجد در هرمحله مسئولیت سنگینی به عهده دارد،  کدام یک از امام جماعت‌های مساجد ما از دانش‌آموز محله که رتبه اول را کسب کرده، تشکر کرده و با خانواده او تماس تلفنی داشته است، این نشان می دهد نه آموزش وپرورش در این زمینه خوب کار کرده نه سازمان تبلیغات اسلامی قوی وارد گود شده است.

او تصریح کرد: حرف وزیر آموزش و پرورش باید فوق حرف همه وزرا باشد چرا که آموزش و پرورش در کشور بسیار اهمیت دارد و تمام وزرا باید برای آموزش و پرورش پای کار باشند نه اینکه همه وزرا ساز جداگانه بزنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش ما باید دستش باز باشد و باید بدانیم که دانشگاه فرهنگیان که محل تربیت معلمان آینده کشور است، جایگاه بالایی داشته باشد چرا که  ۱۰۰ هزار نفر یا بیشتر افراد بالای سی سال قرار است معلم شوند و تربیت نسل آینده به دست آن‌ها است.

قرائتی تاکید کرد : دلیل اینکه از جوانترها و نوجوانان در هیئت امنای مدارس و مساجداستفاده نمی شود چیست؟ باید این افراد را شرکت داد و از نظراتشان استفاده  شده و به آن عمل شود.

او افزود: در قرآن افرادی چون ابراهیم واسماعیل نبی و یا حضرت مریم هیات امنا مساجد ومحل های عبادت بوده اند اما دقت کنیم امروز هیئت امنا‌ی مساجد دست چه کسانی است.

قرائتی تصریح کرد: متاسفانه اغلب خانواده‌ها نیزصبح بچه‌ها را برای چه کاری از خواب بیدار می‌کنند؟ می گویند  "بلند شو مدرسه‌ات دیر شد " در حالی که باید به نماز خواندن فرزندان خود اصرار داشته باشید ولو اینکه بارها تکرار شود.

وی با بیان اینکه یکی سوال هایی که زیاد از ما پرسیده می شود این است که چرا باید نماز را عربی بخوانیم ، گفت: باید اهمیت نماز  را به فرزندان خود گفته و به آن‌ها تاکید کنید که خداوند به ما و نماز ما نیازی ندارد و ما به خدا نیاز داریم.

او تصریح کرد: امامان جماعت مساجد باید از سخنرانی بین دو نماز پرهیز کنند، چرا که این کار، گروگانگیری است و اسلام آن را قبول ندارد، از طرفی زمان منبر رفتن باید به مقدار حوصله مخاطب باشد نه تا جایی که مردم برخاسته و قبل از امام مسجد را ترک کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد:  متاسفانه ما هنوز این معرفت که قرآن را احترام بگذاریم  را کسب نکرده و مزه قرآن را نچشیدیم، درحالی که سرسیدالشهدا بر نیزه قرآن می خواند.

قرائتی بیان کرد: امام رضا (ع) فرمودند:  خدا نماز را واجب کرد تا قرآن خوانده شود،  پس با قرآن مأنوس شوید، در آن تدبر کنید ،به نماز جماعت اهمیت بدهید و بدانید که نماز جماعت در مدارس بیشتر از مساجد اهمیت دارد.

او خطاب به روستای ستاد نماز ادارات استان گفت: بهترین مکان یک اداره باید نمازخانه آن اداره باشد ومدیر اداره چون دیگر کارکنان درصف نماز جماعت بایستد، همچنین امام جمعه‌ها به دانشگاه‌ها بروند و پاسخ شبهات دانشجویان را بدهند چرا که نا آگاهی ها باعث شده دانش‌آموز و دانشجوی ما به اغتشاشات کشیده شود.

در این اجلاسیه از هجده دستگاه برتر حوزه نماز ادارات تجلیل شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار