ارسال تسلیحات فرانسه به کی یف میانجیگری آن را بی معنا می کند

سفیر پیشین لوهانسک در مسکو میانجیگری امانوئل مکرون در درگیری اوکراین را به دلیل ارسال سلاح به این کشور بی معنا خواند.

رودیون میروشنیک، سفیر پیشین جمهوری خلق لوهانسک در مسکو گفت ارسال تسلیحات فرانسه به دولت کی یف، آن را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند، بنابراین میانجیگری یا تضمین دهی آن منتفی است. وی همچنین گفت اظهارات امانوئل مکرون را شایسته رئیس جمهوری کشوری مانند فرانسه نمی‌داند.
 
به گزارش تاس، مکرون روز سه شنبه به شبکه تلویزیونی ال سی‌ای گفته بود کشورش سامانه‌های دفاع هوایی کروتال را به اوکراین تحویل داده و در حال برنامه ریزی برای تحویل بسته دیگری از این سامانه در اوایل سال آینده است. با این همه، مکرون در همان مصاحبه بار دیگر بر ارائه تضمین‌های امنیتی به روسیه پس از پایان درگیری‌ها در اوکراین تاکید کرد و انتقاد دولت کی یف از این ابتکار را نیز رد کرد.
 
میروشنیک در واکنش به اظهارات مکرون گفت، فرانسه با ارائه سلاح به رژیم اوکراین، خود را یکی از طرف‌های درگیری و شریک جرم می‌کند. در چنین شرایطی، فکر کردن به ارائه تضمین امنیتی یا میانجیگری رئیس جمهوری فرانسه بی معناست. 
 
تا امروز، فرانسه ۱۸ سلاح خودکششی سزار به اوکراین تحویل داده است. همچنین به گزارش روزنامه لوموند، پاریس قصد دارد ۶ تا ۱۲ وسیله نقلیه دیگر با مهمات توسعه یافته و زره‌های پیشرفته که به عنوان جزئی از قرارداد با دانمارک تامین شده اند را به کی یف تحویل دهد. وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه نیز ارسال هویتزر‌های ۱۵۵ میلیمتری تی آی اف ۱ به اوکراین را تایید کرده است.
 
علاوه بر این، فرانسه خودرو‌های زرهی، موشک‌های ضدتانک، سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه برد میسترال، مهمات، تجهیزات حفاظت هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی و همچنین کیت‌های پزشکی را در اختیار دولت اوکراین قرار داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار