اعزام ۳۵ سفیر مقاوم سازی از بم به سراسر کشور

فرماندار بم از اعزام تعداد ۳۵ سفیر مقاوم سازی از بم به سراسر کشور خبر داد.

محمد برزنگ گفت: با توجه به اینکه همه مردم ایران در زلزله دلخراش سال ۱۳۸۲ با همه توان کنار مردم بم بودند، در زمان زلزله، شعار "ایران برای بم" و امروز بعد ازگذشت ۱۹ سال شعار "بم برای ایران" است.  

او با اعلام اینکه این ۳۵ سفیر مقاوم سازی در زمان زلزله در بم تجربه داشتند و در عمق زلزله بودند، افزود: این سفیران مقاوم سازی به همراه یک متخصص راه و شهر سازی در هر استان سه برنامه دارند که نشست با دست اندرکاران ساخت ساز نظام مهندسی شهرداری، نشست با انبوه سازان و بازدید از مناطق بازسازی استان‌ها که نیاز به بازسازی دارند از جمله این برنامه هاست.

برزنگ تصریح کرد: این سفیران تاکید دارند در صورتیکه در کشور ساخت و سازی انجام می شود، باید استاندارد‌های ساخت و ساز در آن رعایت شود و ناظرین ساخت و ساز نیز جدی‌تر نظارت کنند تا اگر دچار زلزله شدیم دیگر شاهد اتفاق مصیبت باری مانند بم نباشیم.  

فرماندار بم گفت: از همه مردم ایران که در زلزله بم همراه مردم بودند و باعث کمک و یاری مردم بم شدند تشکر و قدردانی می‌کنم، امروز تلاش داریم، تجربیات ساخت و ساز‌هایی که در بم انجام شده را به کل کشور انتقال دهیم.

برزنگ افزود: امروز بم یکی از مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین شهر‌های ایران در مقابل زلزله است.

او تصریح کرد: از کل مردم ایران دعوت می‌کنیم به بم سفر کنند؛ چرا که بمی‌ها بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله، همچنان مانند قبل آماده و پذیرای ایرانیان سراسرکشور هستند.

برزنگ بیان داشت: این سفیران به عنوان نمایندگان‌مردم دار الصابرین بم از ایرانیان دعوت می‌کنند به شهر تاریخی و زیبا بم سفر کنند؛ چرا که بم امروز برای همه مردم ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار