فاطمی امین:

رشد بخش صنعت امیدوارکننده است

وزیر صمت گفت: امسال ۴.۹ درصد رشد تولید در بخش صنعت داشته ایم که خیلی امیدوار کننده است.

سیدرضا فاطمی امین گفت: سال گذشته ۳/۵ درصد و امسال ۴/۹ درصد رشد تولید و اقتصادی در بخش صنعت داشته ایم که خیلی امیدوار کننده است.

او اضافه کرد: بهترین راه ایجاد اشتغال در کشور و به نوعی توزیع درآمد از طریق بخش صنعت است. همین طور آمار تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در آبان ماه امسال ۶/۵ درصد در مقایسه با آبان سال گذشته بیشتر بوده است.

وزیر صمت گفت: حدود ۵ ماه است که شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی که نیمی از تولید را عهده دار هستند رشد ۶ درصد و بیشتر را ثبت کرده اند. در آبان ماه نیز این رشد تکرار شد. در مجموع داده‌ها نشان می‌دهند که بخش تولید و صنعت در حال حرکت است.

او در خصوص خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.

فاطمی امین در خصوص وضعیت برنامه جامع توسعه صنعت خودرو، گفت:  این برنامه تدوین شده و در حال اجراست. ما یک برنامه ۴ ساله تدوین کردیم که دارای سه مرحله است. مرحله نخست آن تا آخر امسال است. در مرحله نخست چند اولویت داریم. یکی از آن‌ها ثبات دهی به تولید بود که اتفاق افتاد. دومین اولویت نیز تغییر محصولات تولیدی بود. امسال سه محصول از رده تولید خارج شد و سال بعد نیز چند محصول دیگر خارج می‌شود. امسال و سال بعد ۱۲ محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد. یکی دیگر از اولویت‌ها، سرمایه گذاری بود.

برچسب ها: رشد صنعتی ، وزارت صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۳ دی ۱۴۰۱
درغگو
آخرین اخبار