دبیر هیات تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه:

دولت سیزدهم در احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشت

دبیر هیات تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه گفت: دولت با وجود درگیری با مشکلات مالی، در تزریق اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشته است.

روح الله متفکر آزاد دبیر هیات تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه روز جمعه در نشست هیات تحقیق و تفحص دریاچه ارومیه با استاندار آذربایجان‌غربی و دبیر ستاد ملی تجارت دریاچه اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی، دولت ۱۰۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر استانی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را اختصاص داده است و عزم جدی برای رسیدگی به این مشکل زیست محیطی دارد.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کانی سیب به عنوان مهمترین طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: اتمام این طرح به معنای احیای دریاچه نیست بلکه یک حرکت مثبت در مسیر احیا خواهد بود.

دبیر هیات تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه مجلس ناظر بر چگونگی احیای دریاچه ارومیه است، گفت: هدف ما مچ‌گیری نیست بلکه بهره مندی از ظرفیت نظارتی مجلس در احیای دریاچه است.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در قبال احیای دریاچه ارومیه، اظهارکرد: در مسیر احیای دریاچه در حوزه سازه‌ای موفق بودیم، ولی باید اذعان کرد که اشکالات اساسی به سازمان جهاد کشاورزی در توسعه اراضی کشاورزی وارد است.

متفکر آزاد افزود: سازمان جهاد کشاورزی از ارایه گزارش به هیات تحقیق و تفحص خودداری کرده که قطع یقین در گزارش نهایی ما منعکس خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.