کشت قراردادی گندم در ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی مازندران

۴۵ درصد از اراضی کشاورزی مازندران تاکنون تحت پوشش کشت قراردادی رفته است.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی مازندران با پیگیری‌های انجام گرفته تاکنون تحت پوشش کشت قراردادی رفته است.

او افزود: گندم کاران مازندران با بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشت آبی استان در طرح کشت قراردادی دولت مشارکت کردند.

وفائی نژاد گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از طرح کشت قراردادی، دولت کماکان آمادگی انعقاد قرارداد کشت قراردادی با سایر کشاورزان عزیز متقاضی را دارد.

او افزود: دولت در راستای حمایت از کشاورزان و رضایتمندی آن‌ها به گندمکارانی که در قالب کشت قراردادی، محصول خود را به مراکز تحویل گیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارائه دهند به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه حمل از مزرعه تا مراکز تعیین شده پرداخت می‌کند.

وفائی نژاد افزود: کشاورزان گندم کار در صورت مشارکت در کشاورزی قراردادی با دولت با مراجعه به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی براساس استعلام قرارداد در سامانه (پایش مواد کودی)، کود در اختیار کشاورزان داده می‌شود و در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز تعیین شده، از بهای گندم کشاورز کسر و تسویه می‌شود.

او به فرآیند و چگونگی انعقاد قرارداد کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان با مراجعه به نشانی gtc.ir و از طریق نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید با ثبت اطلاعات و مشخصات خود از جمله کدملی و سطح زیرکشت نسبت به امضای قرارداد از طریق پلتفرم همراه اول اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.