۱۹ سال از زلزله بم گذشت؛

نسل دانش آموزان متولد زلزله بم آماده کنکور می شوند

صبر استقامت و بردباری مردم بم؛ امروز بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله دلخراش سال ۱۳۸۲ ، شهری بانشاط ، پر رونق و مستحکم ساخته است.

به برکت نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران و پشتوانه مقام‌معظم رهبری که ایشان ۳ مرتبه در زمان زلزله به بم سفر کردند و از نزدیک همدرد مردم بم بودند حالا بعد از گذشت ۱۹ سال از آن زلزله دلخراش بم از دل ویرانه‌ها شهری سر بلند کرده و همچون نگینی در دل کویر می‌درخشد مردم این شهر با فعالیت و امید و صبر بردباری شهر خود را ساخته اند و به آینده این شهر امیدوارند.

دانش آموزان بعد از زلزله بم‌ متولد شدند امروز در حال تحصیل و کسب رتبه‌های برتر کشوری استانی و جشنواره هاهستند.

بم امروز یکی از مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین و زیبا ترین باغ شهر‌های ایران اسلامی است.

الله آبادی رئیس اداره آموزش و پرورش بم گفت: در ۱۳۸۲ ، ۲۷هزار دانش آموز در بم‌ مشغول تحصیل بودند متاسفانه در اثر زلزله دلخراش ۵ دی ماه ۸۲ تعداد ۱۰ هزار نفر دانش آموز عزیز و ۹۷۰ نفر معلم‌جان خود را از دست دادند که بعد از زلزله آمار دانش آموزان بم به ۱۸ هزار نفر رسید و کاهش پیدا کرد.

بم ؛  ۱۹ سال بعد از زلزله

امروز بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله ، بیش از ۳۸ هزار نفر دانش آموز در بم در حال تحصیل هستند که از دانش آموزان کنونی  تعداد ۱۹۶۰ نفردر سال ۸۲ به دنیا آمدند و این دانش آموزان سال آخر تحصیل هستند وبرای کنکور امسال این دانش آموزان رقابت کرده و آینده شهر به دست همین دانش آموزان بعد از زلزله است  که با تلاش شادابی و نشاط در حال تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش بم گفت: دانش آموزان بمی روحیه بسیار خوبی دارند سال به سال موفقیت دانش آموزان بمی افزایش پیدا کرده و امسال دانش آموز پژوهشگر برتر کشور از دانش آموزان بم است، این نسل از دانش آموزان بعد از زلزله به دنیا آمدند

او می گوید: رتبه سوم جشنواره خوارزمی در سطح کشور توسط دانش آموز بمی داشتیم و در جشنواره علمی پژوهشی شهرستان بم در استان کرمان امسال رتبه اول را کسب کرد همچنین در رشته‌های کنکور کسب رتبه ۶  ،رتبه ۱۱ ، رتبه ۲۱ و رتبه ۹۹از دانش آموزان بم است.

بم ؛  ۱۹ سال بعد از زلزله

مردم بم همچون نخل‌های استوار با صلابت استقامت و استواری ایستادند تا دانش آموزان بمی با شور و شوق تحصیل کنند و پله‌های ترقی را یک به یک طی می‌کنند.

محمد برزنگ‌ فرماندار بم گفت: بم امروز مردمی استوار مقاوم و امیدوار و ولایی دارد.

فرماندار بم افزود: از تمام‌مردم ایران برای کمک همدردی به مردم بم تشکر می کنم ، مردم ایران با تمام‌توان به بم‌کمک‌کردند و در روز‌های سخت به داد مردم ما رسیدند در زلزله یک ایران بود برای بم و امروز بعد از گذشت ۱۹ سال بم هست برای ایران و تمام تجربیات زلزله و هشدار زلزله برای کسانی است که در ساخت ساز‌ه ها نقش دارند، که باید ایمنی را جدی بگیرند تا تجربه بم دیگر در کشور تکرار نشود.

بم ؛  ۱۹ سال بعد از زلزله

او افزود: مردم بم بسیار صبورند، خانواده‌هایی هستند از تمام خانواده یک نفر مانده با صبر و استقامت اما زندگی می کنند، آن زمان در سال زلزله وشرایط بحرانی روحی، مراسم تاسوعا و عاشورا بم را روی آوار‌های زلزله برگزار کردند و این نشان از نقش فرهنگ ایثار و صبوری و پا برجایی دوباره مردم بم دارد.

برزنگ‌گفت : جوان‌ها و نوجوانان بعد از زلزله به دنیا آمده اند با نشاط و سر زنده مشغول علم آموزی و امیدوار به آینده کشور و بم‌ متعلق به همین‌ جوانهاست که بعد از زلزله سال ۸۲ به دنیا آمده اند، آینده را با این جوانان بسیار درخشان می‌بینیم و بم را در آینده بهتر اداره خواهند کرد.

بم ؛  ۱۹ سال بعد از زلزله

فرماندار بم گفت: در زمان زلزله تعداد ۸ هزار واحد تجاری ، تعداد ۳۶ هزار واحد مسکونی و ۲۰ هزار واحد روستایی ساخته شد.

برزنگ‌ تصریح کرد: دعوت می کنم از تمام‌مردم ایران به بم سفر کنند و از نزدیک بم را ببینند ، بم امروز یک شهر مقاوم زیباست ، بم‌ ارگ‌تاریخی و کهن و کویر بسیار زیبا و نخلستان‌هابزرگ دارد.

بم ؛  ۱۹ سال بعد از زلزله

بم باغ شهری زیبا که چهار فصل آن سر سبز است ،بم قطب تولید خودرو بخش خصوصی کشور است ، همچنین قنوات پر آب و ثبت  شده جهانی دارد خرمای بی نظیر و مرکبات خوبی دارد ، و به به عبارتی اگر شاهکار نظام و ساخت ساز و ساختن را می خواهید ببینید به بم سفر کنید.

گزارش از عزیزآبادی 

برچسب ها: ارگ بم ، زلزله بم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.