برگزاری مراسم سومین سالگرد سردار دل‌ها در ۳ نقطه از کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، برگزاری آیین‌های سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها را از ۸ تا ۱۸ دی ماه در ۳ نقطه بیت الزهرا، گلزار شهدا و مصلای کرمان اعلام کرد.

نشست خبری ستاد سومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در بیت الزهرای کرمان (خانه موقوفه حاج قاسم سلیمانی) برگزار شد.  

سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با بیان اینکه امسال سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار "جان فدا" برگزار می‌شود، گفت: آیین‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم امسال در کرمان به مدت ۱۱ روز از ۸  تا ۱۸ دی در کمیته‌های مختلف در ۳ نقطه بیت الزهرا، گلزار شهدا و مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به خصوصیات حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: سردار جان، مال و ناموس خود را در راه سلام و انقلاب فدا کردند.  

او ایثار، گذشت، اخلاص، بی باکی سردار در همه جبهه‌های داعش و جبهه را از ویژگی‌های حاج قاسم عنوان کرد و افزود: سردار احساس امنیتی که به مردم داده بود، باعث شده بود او در دل مردم جا کرده بود.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: سردار سلیمانی، هیچ استفاده شخصی از پست نداشت و خودش را فدا کرد.
او ولایت پذیری و ولایت مداری را از دیگر ویژکی‌های حاج قاسم عنوان کرد و گفت: او اراده خودش را با، ولی امر مسلمین هماهنگ می‌کرد و وقتی در برابر، ولی می‌ایستاد، سرباز واقعی بود.  

سردار نظری تصریح کرد: حاج قاسم در دل‌ها نشست و این روز‌ها شور و حال عجیبی در مردم وجود دارد و مردم دنبال برپایی مراسم برای سردار هستند و پیشنهاداتی را ارائه دادند.  

او تاکید کرد: امسال برنامه‌ها به نام شعار《جان فدا》 از ۸ تا ۱۸ بسته شده و هر روز به نامی نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: با دست اندرکاران نقاط ضعف و قوت پارسال را بررسی و آسیب شناسی کردیم.  

او با بیان اینکه پیش بینی ۲۰ هزار زائر خارج از استان را داریم، تصریح کرد: با کمک مردم، مسجد و هیئت‌ها بحث اسکان انجام می‌دهیم و از مردم کرمان می‌خواهیم به کمک ستاد مردمی بیایند.  

سردار نظری تصریح کرد: قبل از سالگرد، ۱۷ کمیته اجرایی دارند.  

او افزود: کمیته مردمی با ۱۲ برنامه کار خود را آغاز کرده است.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: همایش موکب‌های مردمی را داشتیم.  

او با اشاره به اینکه امسال در کشور هفته مقاومت را در همه استان‌ها داریم و همه استان‌ها سالگرد سوم را برگزار می‌کنند، افزود: تربیت راوی را طی همایشی برگزار و راویانی را تعلیم داریم.  

سردار نظری بیان داشت: زیارت خانواده شهدا و جانبازان در ۵۰۰ نقطه و آغاز به کار نرم افزار دیار مرد میدان از جمله برنامه‌ها است.  

او با اشاره به اجرای برنامه‌ها در ۳ نقطه، تصریح کرد: گلزار در ۳ نوبت صبح ها؛ عصر‌ها و شب هابرنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.  

فرمانده سپاه ثارالله بیان داشت:برگزاری دعای کمیل، دعای ندبه، اجرای برنامه ساعت شهادت و تجمع هیئت‌های مذهبی و سخنرانی‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های گلزار شهدا عنوان کرد.  

او با اشاره به اینکه در بیت الزهرا از چند روز پیش برنامه آغاز شده است و تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد، بیان داشت: ویژه برنامه سوگ یار از ۱۰ دی در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه، برپایی محفل انس با قرآن نمایشگاه و... از جمله برنامه‌های بیت الزهرا در ایام سالگرد می‌باشد.

سردار نظری در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های کمیته‌های مختلف را بیان کرد.  

او بیان داشت: ستادمردمی ۲۱ برنامه شاخص در شهر کرمان و سایر شهرستان اجرا می‌کند.  

سردار نظری مراسم پیاده روی از میدان شهدا تا گلزار شهدا را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برپایی یادواره حماسه ۱۷ دی در روز ۱۴ دی و یادواره شهدای محله که به صورت خانگی را که در کل استان برگزار می‌شود از برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها عنوان کرد.  

او تصریح کرد: در کل استان در ساعت شهادت برنامه خاصی اجرا می‌شود.

سردار نظری یکی دیگر از کمیته‌ها را کمیته اسکان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ایجاد آمادگی برای اسکان تقریبی حدودا ۲۰ هزار زائر را داریم و پیش بینی شده اگر تعداد زائران اضافه شد؛ از ظرفیت‌های ادارات، استادیوم‌ها و. استفاده کنیم.  

او راه اندازی نرم افزار دیار میدان، راه اندازی مرکز پاسخگویی شبانه روزی به زائران دیار حاج قاسم، استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مهمان پذیران با تخفیف ویژه، راه اندازی ایستگاه از من بپرس را از جمله اقدامات کمیته اسکان عنوان کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان راه اندازی ۲۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی و استقرار مواکبی در ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه، ترمینال و ورودی‌های شهر؛ پخت غذا و تحویل به ستاد‌های اسکان را از جمله اقدامات ستاد اسکان بیان کرد.  

او با اشاره به ویژگی مردم داری و مردم یاری حاج قاسم گفت: کمیته‌های محرومیت زدایی و کمک مومنانه به تاسی از روحیه مردم داری و مردم یاری سردار چندین برنامه را اجرا می‌کند.  

سردار نظری رزمایش گروه‌های پزشک؛ افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی در شهرستان ریگان، افتاح پروژه‌های آبرسانی به ۶۳ روستا به عدد سن حاج قاسم؛ آزادسازی زندان‌ها در کل کشور و به صورت نمادین در گلزار شهدای کرمان، پویش نذر خون و نماز جمعه در دهه مقاومت، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع جهیزیه‌ها و اجتماع بسیج کارگران را از جمله کار‌ها در این کمیته عنوان کرد.

او درباره برنامه کمیته مراسم نیز بیان کرد: عمده مراسم در مصلا و حسینیه اجرا می شود.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادواره شهدای مدافع سلامت، گردهمایی مذاهب و روحانیون در مصلا، گردهمایی فرزندان شهدا در حسینیه ثارالله ، گردهمایی اساتید و دانشجویان و نخبگان، گردهمایی یاران حاج قاسم ، بچه های حاج قاسم و رزمندگان از سراسر کشور و برپایی اجلاسیه را از برنامه های کمیته مراسم عنوان کرد.

او تصریح کرد: کمیته مراسم در شهرستان ها بیش از ۵ قله برنامه دارند و در همه شهرستان ها برنامه های مختلفی دارم.  

سردار نظری یادواره شهدای مدافع حرم در بردسیر، برپایی سالگرد شهادت پور جعفری، گردهمایی عشایر در قنات ملک را از جمله برنامه های شهرستانی عنوان کرد.  

او با اشاره به برگزاری  برنامه های مختلفی در شهرستان، دهستان و خانواده ها، تصریح کرد: نکته جالب این است که برنامه ها در خانواده ها اجرا می شود.

او برنامه‌های کمیته رسانه فضای مجازی را تشکیل کانال بصیرتی، استفاده از وصیت شهید در بخش‌های خبری، تولید صدای کتاب از کسی نمی‌ترسیدم، رونمایی از کمک موشن هزار و صدمین نفر، تولید ۲ قطعه فیلم کوتاه و. عنوان کرد.  

سردار نظری ۲۱۶ برنامه تلویزیونی با رویکرد حاج قاسم، ۹۸ برنامه رادبویی و رادیو مقاومت را که چند روزی اجرا شده و در ایام دهه هر روز ساعتی در اختیار کرمان است، از برنامه‌های کمیته رسانه عنوان کرد.  

او با اشاره به برقراری ارتباط مستقیم از گلزار شهدا با کشور، گفت: اکثر برنامه‌ها به صورت پخش زنده است و پوشش زنده مراسم‌ها از برنامه روبیکا انجام می‌شود.

سردار نظری به کمیته فرهنگی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: این کمیته ۱۹‌برنامه اجرا می‌کند.  

او افتتاح جشنواره عمار؛ برگزاری رویداد روایت جبیب؛ برنامه نقل قاسم؛ تئاتر خیابانی تا پایان سال؛ تولید انیمیشن الی بیت المقدس؛ مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی، تولید نماهنگ گلی در کوه، برگزاری ۱۶ کرسی تلاوت قرآن، جشنواره‌های شعر و ... را از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی، فرهنگی و ورزشی عنوان کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: کمیته بانوان ۳ برنامه کلی دارد؛ ولی در همه برنامه‌ها بانوان ما حضور دارند.  

او طرح روایت گری در مدارس در ۲۵۰ مدرسه، پیوند فاطمی ۵۰۰ زوج و راه اندازی ۱۸ موکب اختصاصی را ۳ برنامه کمیته بانوان عنوان کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همکاری بانوان برای اسکان کاروان خواهر را از دیگر اقدامات بانوان عنوان کرد.  

سردار نظری به کمیته عمران و یادمان‌ها اشاره کرد و گفت: پایان عملیات سنگ معروف؛ تهیه بخاری‌ها در صحن گلزار؛ تهیه کانکس و سرویس بهداشتی ... از اقدامات این کمیته است.  

او از اقدامات شهرداری و دیگر ارگان‌ها برای آب رسانی، آماده سازی پارکینگ، تامین زیر ساخت‌ها ساماندهی ترافیک برای ترافیک روان‌تر و آسان‌تر شود، طراحی مزار شهدای ۱۷ دی و ... قدردانی کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تهیه ۵ هزار نسخه چاپ راهنما؛ نصب پرچم، بروز رسانی المان‌ها؛ نصب پرچم‌های سالگرد. را از کار‌های کمیته تبلیغات و فضا سازی عنوان کرد.  

او با اشاره به کمیته بهداشت در سطح استان و شهر کرمان استقرار اورژانس؛ نظارت‌های بهداشتی برای پخت و پز و ... را از جمله اقدامات این کمیته عنوان کرد.  

فرمانده سپاه ثارالله کمیته امنیت و نظارت را از مهم‌ترین کمیته‌ها عنوان کرد که ان شاء الله با حضور آن‌ها بتوانیم یک مراسم امن داشته باشیم.
او به انجام اقدامات فرهنگی و گفتمان سازی نیز اشاره کرد.  

سردار نظری بیان داشت: ما دنبال این هستیم که بحث تعطیلی را ۱۳ داشته باشیم و هر زمات محقق شد به اطلاع همه می‌رسانیم.
او تصریح کرد: به دنبال نهادینه کردن هفته مقاومت در تقویم را پیگیری می‌کنیم.

در پایان این نشست از از موشن گرافیک《جان فدا》 که به همت سازمان متنا ساخته شده و اولین قسمت آن به حصور سردار و کمک رسانی وی به زلزله زدگان بم است، رونمایی شد.

روز شمار دهه مقاومت در سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  به شرح زیر است:

جمعه ۹ دی شهید سلیمانی، مظهر شجاعت، مقاومت و بصیرت علوی

شنبه ۱۰ دی شهید سلیمانی، امامین انقلاب و ولایت مداری

یک شنبه ۱۱ دی شهید سلیمانی، مردمداری مردم یاری و عمل جهادی

دوشنبه ۱۲ دی شهید سلیمانی مرد میدان، کار جوانانه و تلاش خستگی ناپذیر

سه شنبه ۱۳ دی شهید سلیمانی، قهرمان ملی، مظهر اقتدار و اعتماد به نفس

چهار شنبه ۱۴ دی شهید سلیمانی، استکبار ستیزی و تقویت محور مقاومت

پنج شنبه ۱۵ دی شهید سلیمانی، زندگی شهیدانه و خانواده شهدا

جمعه ۱۶ دی شهید سلیمانی، اقتدا به اهل بیت علیهم السلام و زمینه سازی ظهور

شنبه ۱۷ دی شهید سلیمانی، ملی‌ترین و امتی‌ترین چهره کشور  

یکشنبه ۱۸ دی شهید سلیمانی، روحیه فداکاری، اخلاص و آخرت جویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار