نخستین خودروهای وارداتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

اولین محموله از خودرو‌های وارداتی شنبه شب بارگیری شد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در این محموله شش مدل از محصولات کیا وارد کشور شده اند.

 بالاخره بعد از  حدود پنج سال ممنوعیت واردات خودرو، هیئت دولت در اردیبهشت ماه امسال با ذکر قید و شرط هایی واردات خودرو را آزاد کرد و اکنون اولین محموله خودرو‌های وارداتی به ایران رسیده و به گفته سخنگوی وزارت صمت، شنبه شب بار این محموله در بندر لنگه تخلیه شده است.

همانطور که پیش از این هم انتظار می رفت محصولات شرکت خودروسازی کیا، از جمله خودرو‌هایی هستند که وارد کشور می شوند و اولین محموله هم شامل محصولات این شرکت است. گفته می‌شود کیا سراتو، به علاوه  خودرو های دیگری مثل سونت، پگاس، ریو، پیکانتو و اسپورتیج از دیگر خودرو‌های بارگیری شده در این محموله هستند.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته واردکننده این خودرو ها در بخش اول، ثبت سفارش ۷۰۰ دستگاه خودرو از برند کیا را انجام داده و در ماه آتی این محموله به صورت کامل وارد کشور خواهد شد.

در حال حاضر تنها ۲۲ خودرو وارد کشور شده و به گفته مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه  این محموله خودرو شامل ۶ نمونه از محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج است و از پایتخت ترانزیت خودروی کشور با هماهنگی گمرک شهرستان بندرلنگه به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد. خودرو‌های مذکور در سال جاری میلادی در کره جنوبی تولید شده اند، اما مدل آن‌ها ۲۰۲۳ است.

پیش از این هم اعلام شده بود که شرکت سایپا اقدام به واردات سه مدل خودرو CS۳۵ و CS۵۵ پلاس و یونی‌تی  از محصولات شرکت چانگان کرده که پیش از  این هم سابقه همکاری بین این دو شرکت وجود داشت و اولین محموله این شرکت هم طبق وعده ها، بهمن ماه وارد کشور خواهد شد.

بنابراین می توان گفت که واردات خودرو عموما از کشورهای آسیای شرقی صورت خواهد گرفت. از طرفی پیش از این هم قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفته بود به دلیل اینکه کشور فرانسه سابقه خوبی به لحاظ عمل به تعهدات در  قبال ایران ندارد، واردات خودرو از این کشور صورت نخواهد گرفت. وزارت صمت امیدوار است با  واردات خودرو و افزایش عرضه، قیمت خودرو به سمت تعادل پیش برود.

به بهانه رسیدن اولین خودرو‌های  وارداتی نگاهی به مشخصات و قیمت شش خودروی شرکت کیا خواهیم داشت که به زودی به خریداران عرضه خواهد شد. البته باید در نظر داشت خودرو‌های مورد بررسی قرار گرفته مربوط به مدل ۲۰۲۲ هستند و ممکن است خودرو‌های وارداتی تفاوت‌هایی با خودرو‌های بررسی شده داشته باشند.

کیا سراتو
کیا سراتو یکی از این خودرو هاست که در سه کلاس سدان، هاچ بک و کوپه تولید می‌شود. بازه قیمتی آن از ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو تا بیش از ۲۰ هزار یورو است و به دلیل سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی که در واردات خودرو لحاظ شده احتمالا شاهد واردات نسخه فول آپشن این خودرو نخواهیم بود.

کیا سراتو در بخش فنی دچار هیچ تغییری نشده و همچنان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی یا ۱.۶ لیتری توربوشارژ عرضه می­‌شود.  کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ به لحاظ ظاهری وجوه تشابه بسیاری با خودروی لوکس کیا استینگر دارد و در مقایسه با نسخه گذشته و موجود این خودرو در ایران تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. امکاناتی نظیر پدال شیفتر، حسگر نور، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه دو کاناله اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل و ایربگ ۱۰ نقطه‌ای در این خودرو در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۲۲:

حجم موتور: ۱.۶ لیتر
حداکثر قدرت: ۲۰۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور: ۲۶۵ نیوتن متر
جعبه دنده: ۷سرعت دو کلاچ
شتاب: ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یکی دیگر از محصولات این خودروساز کره‌ای است که پایش به ایران باز شده است. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی استفاده می‌کند که ۱۷۷ اسب‌­بخار قدرت دارد. یک نسخه دیزلی هم با  پیشرانه ۲ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده و کیا  وعده داده که در آینده دو پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز برای این خودرو عرضه کند. تمام نسخه‌ها و تریم‌های کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ به یک صفحه لمسی ۸.۰ اینچی مجهز هستند. سیستم دستیار راننده، سیستم ترمز اضطراری، سیستم اخطار برخورد، سیستم مانیتور نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو است. همچنین این خودرو حالات مختلفی برای رانندگی دارد که در روزهای بارانی و برفی یا مسیرهای ناهموار، به راننده کمک می کنند.  قیمت مدل پایه این خودرو از ۲۴ هزار یورو آغاز می‌شود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج:

حجم موتور: ۲۳۵۹ سی سی
تنفس موتور: طبیعی
حداکثر قدرت: ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت: ۹.۲ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶

کیا ریو

کیا ریو از محصولات نام آشنایی است که برای مدتی به خودروی محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل شده بود. ریو در ایران یک نسخه مونتاژی قدیمی و یک نسخه وارداتی مربوط به سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دارد. در هر دو مدل خریداران شاهد یک محصول راضی کننده بودند که می‌توان امید داشت همین انتظار در نسل جدید هم برآورده شود. نسل جدید آن در مدل‌های متفاوت هاچ بک و سدان عرضه شده و قیمت آن از ۱۵ تا ۱۹ هزار یورو  متغیر است. با توجه به سقف قیمت خودرو‌های وارداتی به نظر می‌رسد هیچکدام از خودرو‌های خانواده ریو حداقل از‌ این جهت مشکلی برای واردات نداشته باشند.

کمپانی کیا در سال ۲۰۲۲ یک مدل جدید از کیا ریو ارائه داد که به نسبت مدل قبلی مصرف سوخت کمتر دارد و ویژگی‌های متفاوتی نیز دارد. کنترل های صوتی روی فرمان، کاهش نور آینه خودکار، AC اتوماتیک، بلوتوث، کروز کنترل، سوئیچ کروز کنترل روی فرمان، ترمز دستی الکترونیکی، رابط آی پاد، ورودی بدون کلید، سیستم ناوبری، استارت دکمه ای، صفحه نمایشگر لمسی از ویژگی های نسخه هاچ بک این خودرو هستند.

مشخصات فنی کیا ریو :

حجم موتور : ۱.۴ – ۱.۶ لیتری
سیلندر: ۴
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): هاچ‌بک ۴۵ – سدان ۴۳
نوع سوخت: بنزین
حداکثر قدرت: ۱۰۰ – ۱۲۳ اسب بخار
جعبه دنده: اتومات
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت): ۱۸۰ – ۱۹۰

کیا سونت

دیگر خودروی وارداتی کیا سونت بوده که برای بازار هند طراحی شده است و همانطور که در بازار این کشور مورد استقبال قرار گرفت، انتظار می‌رود به خودرویی محبوب در کشور تبدیل شود. مدل پایه این خودرو ۹۶۰۰ یورو قیمت دارد و در مدل‌های بالاتر قیمت آن به حدود ۱۵ هزار یورو می‌رسد و شاید قیمت اقتصادی آن در محبوبیت آن موثر واقع شود. این خودرو در سال ۹۹ به بازار معرفی شد که در واقع کوچک‌ترین کراس اوور کیا برای بازار هند و سایر بازار‌های جهانی محسوب می‌شود. کیا سونت یک نسخه با موتور دیزلی به حجم ۱.۵ لیتر دارد که در هندوستان عرضه شده اما قطعا شاهد نسخه های دیگر این خودرو با پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری و یک لیتری توربوشارژ خواهیم بود. 

نسخه پایه از این خودرو  امکانات حداقلی مثل چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم پایش فشار باد تایرها و تهویه دستی برخوردار است که زیاد مطلوب نیست اما در نسخه های بالاتر  تجهیزات و آپشن‌های متنوع‌تری مثل کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، تهویه اتوماتیک، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، ترمز کمکی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف تعبیه شده است.

مشخصات فنی کیا سونت:

نوع سیستم موتور: ۴ سیلندر خطی
حجم موتور: ۱.۲ لیتری در مدل پایه
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده: CVT
حجم باک بنزین: ۴۵ لیتر

کیا پگاس

کیا پگاس، خودروی دیگر این محموله در کشور‌های حاشیه خلیج فارس معادل ۱۱ هزار و ۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد که باز هم یک خودروی اقتصادی برای خریداران ایرانی محسوب می‌شود و احتمالا باید به زودی شاهد این خودرو در جاده‌های کشور باشیم. این خودرو یکی از سدان‌های کوچکی است که در کشورهای همسایه ایران طرفدار زیادی دارد و فروش خوبی داشته است. این خودرو که به نسخه بروز پراید هم معروف است، توسط کمپانی چینی دانگ فنگ با شرکت کیا تولید می شود. این خودرو طراحی مدرنی ندارد و از آنجایی که یک خودروی اقتصادی است در کاهش هزینه و زمان تولید آن تلاش شده است.

مشخصات فنی کیا پگاس:

موتور: چهار سیلندر – ۱.۴ لیتری- تنفس طبیعی
حداکثر قدرت: ۹۵ اسب بخار
بیشترین گشتاور:۱۳۰ نیوتن‌متر
گیربکس: چهار دنده اتوماتیک AT
بیشترین سرعت: ۱۷۰ km/h
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک (لیتر): ۴۳

کیا پیکانتو

محصول دیگری که شاهد حضور آن در خیابان های شهر خواهیم بود کیا پیکانتو است که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و تا حالا سه نسل از این خودرو به بازار های هدف راه پیدا کرده است. این خودرو از دو پیشرانه جدید بنزینی سه سیلندر اسمارت‌استریم استفاده می‌کند. اولی پیشرانه تنفس طبیعی ۱ لیتری با ۶۶ اسب بخار قدرت و دیگری پیشرانه T-GDi توربوشارژ ۱ لیتری با ۹۹ اسب بخار قدرت است. گفته می‌شود که این پیشرانه‌ها به لطف سیستم جدید مدیریت حرارتی یکپارچه (ITMS) و جعبه دنده دستی خودکارشده (AMT) آپشنال مبتنی بر گیربکس دستی پنج سرعته، اقتصادی‌تر و پاک‌تر از نسل قبلی خود هستند.

وجود امکانات و قابلیت‌های رفاهی نظیر کامپیوتر سفری، مه شکن جلو و عقب، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی راهنمادار، شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی، سانروف، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قابلیت قفل شدن خودکار  درهای خودرو در هنگام سرعت‌بالا، وجود سیستم راهنمای هوشمند در زمان جابه‌جایی میان خطوط جاده و بزرگراه موجب شده است که این خودرو  به گزینه ای مطلوب برای خریداران تبدیل شود.قیمت این خودرو از مدل پایه ۱۵ هزار دلاری آغاز می‌شود و قیمت مدل‌های بالاتر آن به نزدیکی ۲۰ هزار دلار هم می‌رسد.

مشخصات فنی پیکانتو:

حجم موتور: ۱.۲ لیتر
ظرفیت مخزن سوخت : ۳۵ لیتر
مصرف سوخت (L/۱۰۰ Km): ۶
حداکثر قدرت: ۸۴
جعبه دنده: اتومات
حداکثر سرعت: ۱۶۱کیلومتر در ساعت

لازم به ذکر است ویژگی های ذکر شده این خودروها مربوط به مدل ۲۰۲۲ است و ممکن است خودروهای وارداتی کمی متفاوت تر باشند.

نخستین خودروهای وارداتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

حال باید منتظر ماند و دید که این خودرو ها با چه قیمتی وارد بازار می‌شوند و به دست مصرف کننده می رسند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۱:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
تنها ویژگی که داره این هست که دولت برای قشر مرفه خوب خدماتی ارائه می دهد وگرنه مردم عادی کجا این خودروها کجا !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۱
نتیجه عرضه خودرو تو بورس افزایش قیمت خودرو بوده که در نهایت از جیب ملت پرداخت میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
ویژگی شون اینه که اینا فقط برای نمایندگان مجلس و آقازاده میشه و نه مردم
چون مردم پول اینا را به احتسابگمرک و ... ندارند!! و اینکه تعدادشون به تعداد همون آقازاده هاست که ماشین 2022 نداشتند و حالا دیگه از بیت الحال دارند
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۲:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
ما که عمرا بتونیم ماشین داشته باشیم همین نون شبمونو بتونیم دربیاریم شاهکار کردیم ولی خداوند از باعثان این وضعیت و گرونی نگذره که سفره مارو هر ماه داره کوچک تر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چطور هست تولید لندکروز ۷۰۰میایون برای خارجی ها صرفه اقتصادی دارد اما پژو سیصد میلیون در ایران صرفه ندارد ؟وبه مردم نمیدهند که بازارسیاه درست کنند

به جای صرفه جویی در مصرف بنزین و گاز و برق اب ،،دنبال سود از خودروی تولید داخل هستید ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
بامشاد
۱۷:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چقدر اونروز خنده داره که پراید از رده خارج شده ۵۰۰ میلیون تومان بشه
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۶:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
دولتی‌ها حتی با دلار ۵۰ یا ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
غیر از خودروسازان ، دلالان و دولت محترم هیچ کسیدست به جیب مردم نمی‌کند. چرا با آوردن فروش خودرو به بورس باعث شدین تا همون تعدادی که میتونستن خودرو بخرن الان نتونن ؟اگه این کلاهبرداری و دلالی بین ایران خودرو با دلالان و دولت نیست پس چیه..خودرو ۲۰۷ رو در نمایندگی ها ۲۰۰میلیون باید میخریدی و الان که بردین تو بورس باید ۴۵۰میلیون پول بدیم و این یک کلاه بزرگیست که دولت با آوردن فروش خودرو به بورس ، بازار رو داده دست خود دولتی ها و دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۱
چون اون وضعیت زیر قیمت بازار هم رانت توی جیب اندکی مردم بود از جیب بقیه مردم!!!!!
پس چونه نزن برای قیمت گذاری دستوری و توزیع رانت دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۶ دی ۱۴۰۱
خودرو های اقتصادی هم بود در حد ۵۰۰ میلیون ما با کیفیت بهتر از خودرو داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
بازم قیمت همشون بالای ۱ و نیم میلیارد میشه
وضع خودرو ایران درست نمیشه خودتونو گول نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
به جا پول جنس بنجل بهشون قالب کردن گفتن پول بلوکه شده گرفتیم، این بود، حالا جنس خریدن باید به دلار تبدیل به پول بشه از کی می گیرند از مردم یعنی دولت پولش زنده شد البته با دلار 42هزارتومانی، ببین سیاست کثیف دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۱
مسخره کردن ملت رو چرا بهترین خودرو تو امارات با دلار 40تومنی 500میلیون هست ولی تو ایران0یک میلیارد و پانصد اینم تقصیر آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
متاسفانه چند برابر قیمت به مردم فروخته خواهد شد و جالب اینجاست که میارن بورس کالا تا بگن که مردم خودشون قیمت گذاری کردن ! معلومه وقتی عرضه ی کالا محدود و انحصاری باشه میتونه باعث افزایش شدید قیمت بشه ،همون کاری که خودروسازهای داخلی الان دارن انجام میدن ! یعنی گران فروشی با بهانه های مختلف و کسی هم باهاشون برخورد نمیکنه و بلکه حمایت هم میشن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دولت رئیسی دولت رانته
وقتی دولت میگه 50 درصد خودروهای تولیدی به طرح جوانی جمعیت و 20 درصد به خودرهای فرسوده علنی داره میگه مردم خودرو به شما نمیرسه ما یه رانتی دادیم به این افراد که پولی دستشون بیاد !! برید یه سود 200 تا 300 درصدی به این افراد بدید که نیان دنبال وام و کمک از ما باشن !!!
اخه چی میشه به شماها گفت ؟ خودرو رو دادید خودرو ساز وارد کنه که بازم سود مال خودروساز باشه و تجربه چندبرابر قیمت فروختن به مردم رو داره و شما خیالتون از این بابت راحته !! بقیه خودروها رو هم دادید به جوانی جمعیت و خودرو فرسوده ماهم میریم خودروهای کارکرده شما رو به چند برابر قیمت صفر بخریم و حتما حتما حتما امریکا هم داره روزهای اخر عمرشو مگیذرونه !!! اروپاییها هم دارن از سرما یخ میزنن !!! سلام به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیلی جالبه !
اعلام کرده اند که این همه خودرو را یک نفر وارد می کند !!!!
آنوقت سهمیه واردات خودروی جانبازان در بلا تکلیفی است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
می گیم سال قبل مگه وزیر صمت نمی گفت خودرو ارزان می شه این که رکورد افزایش قیمت رو زد که:))))) بعد مگه انحصار رو به این دو فرغون ساز ندادین که اینا خودرو داخلی تولید می کنن چرا تا دلار می کشه بالا اینم می کشه بالا پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خودرو سازی ایران یعنی باز کردن قطعات خودروی چینی وبستن دوباره آن برای فروش چند برابر قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
قیمت این خودروها را هم بگوئید آیا برای قشر مرفع وبی غم جامعه وارد کردن که در مضیقه نباشند وبایتش هم کلی دلار رفته دولت باید خودروی وارد کنه وبه قیمتی بفروشه که قشر ضعیف جامعه هم بتواند بخرد ودر بورس برای هر نفر بیشتر از یک خودرو فروخته نشود وگرنه مثل روال همیشگی عده‌ای سرمایه دار تمام خودرو ها را می خرند وبا هر قیمتی که عشقشان بکشد به مصرف کننده می فروشند واین دوباره میشود یک بی عدالتی دیگر برای نظام آن هم در دولت به اصطلاح عدالت محور ومجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
فقط جیب دلال و ثروتمند ثروتمندتر خواهد شد و ما همچنان در خم یک کوچه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
یکی از مهم ترین ویژگی ها اینه که چندین برابر قیمت واقعی به مردم فروخته می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
درآمد ما به ریال هست شما قیمت ها را به یورو اعلام کردید من در ماه ۲۵۰ یورو درآمد دارم درکشورهای حوزه یورو هیچ‌ فردی درماه ۲۵۰ یورو درآمد ندارد ودرآمدها اکثرا بالای ۲۰۰۰ یورو هست خودرو کمی وارد کردید ۲۲ یا ۷۰۰ خودرو بیشتر برای استفاده مسئولان هست وتأثیری دربازار خودرودندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ویژگیهاش باید در خدمت دلالها باشه قیمتش برا اقایان ارزون برای ملت نجومی باشه که ملت غیر از عده ای خاص نتونن بخرن و فقط حلبهای داخلی مثلا پراید به اندازه قیمت لامبورگینی بشه برای ... کردن ملت قرعه کشی راه بندازن .
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
22 خودرو وارد کردن خودشونو کشتن
Iran (Islamic Republic of)
مهندس پارسی
۱۸:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
جانا آخر خودروی نوآوری شده کوییک که خیلی هم سریع السیره ازنامش پیداست البته از نوع نوآوری و خلاقیت در طراحی و آپشن!!! قیمتش هم نوآورانس. یه زمانی با 40 میلیون ماشین روز رو می شد خرید حالا با 200 میلیون باید راضی به یک کوییک با این کیفیت باشی!!!. فغان که هر روز ارزش پول ملی افت می کنه. دلمون به چی خوشه؟؟؟ گویی ده ها میلیون دیگه شده پول خرد!!!!! تو همین کشورای عربی همسایه حاشیه خلیج همیشه پارس ببینین آخرین مدل به روز خودروها با تسهیلات چه طوری دست استفاده کنند ه می رسه و تو کشور ما چه طوری می تپاتنند و نه پایش کیفیت توسط مشتری معنا داره نه فرآیند رضایت مندی اون. تا 100 سال دیگه هم خودرو ساز نیستیم . اصلا راهبرد غلط بوده . باید روی قطعه سازی کار می کردیم و رقابت مثبتی با واردات خودرو ایجاد می کردیم نه حمایت از رانت به بهانه تولید داخل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ایران نباید خودرو سازی وپول ملی داشته باشه عامل همه بدبختی ملت خودروسازان وپول بی ارزش ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ورود 22 خودرو خارجی اون هم با قیمت بالا که مخصوص قشر مرفه هست و اینکه از کره جنوبی خریداری بشن واقعا جای تاسفه. این کهر قیمت خودرو رو که پایین نمیاره فقط یه عده پولدارتر میشن و اینکه واقعا اینکار در شان ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این خودروها چه دردی از مردم قشرضعیف دوا می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
امکانات خوبی دارد اما ما پول نداریم ریال داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
هدف از واردات خودرو فقط نو کردن ماشین یه عده خاصه.از جمله ماشین یه عده از مسئولین و فرزنداشون.این طفلکیها آخرین مدلی که سوار شدن ۲۰۱۸ و به شدت احساس سرشکستگی میکنن که هنوز نتونستن ماشین سال سوار بشن و چند سال عقب افتادن.وگرنه که با قیمتهای جدید خودروهای داخلی که بابتش باید به دولت و مدیران زحمتکش خسته نباشید جانانه گفت خیلی از مردم رویای داشتن پراید ۸۴ رو هم دیگه،برای همیشه تاریخ بی خیال شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
حق رو گفتی ماهم دیگه پراید مدل پایین هم دیگه نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی.بروجرد
۱۷:۵۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خو با وجدان قیمتش با نرخ همون کشورها بزن
نه با پول داخل ایران
اینطور حساب کن که با چند روز کار در همون کشور
میشه این خودروها رو بخرن.
چرا خودرو رو گذاشتن تو بورس
اصلا طرح مادران باعث شد خودرو
روز به روز گرانتر بشه بابا مسول محترم
من یه خودروی کوییک معمولی با قیمت
شرکتی میخام به خاطر قیمتش
نسبت به این خودروها پایین تره
اصلا سندش بهم ندن
تا ۱۰ سال اجازه فروش شرکت بهم نده
بابا تو این سرما برف وباران با موتور دارم میرم ومیام
کی مسول کجا داد بزنم میخا بری ماشین مدل پایین
هم بخری خو صد میلیون اول باید بدی موتورشو
تعمیر کنی
بابا چرا صدای من وامثال من به جایی نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
واسه اینکه نصف حرفات دروغه. بهر حال هر کسی مطابق درآمدش زندگی میکنه اگر واقعا با موتور تو این سرما رفت و آمد میکنی خوب برو اتوبوس سوار شو یا خودرو دست دوم بخر. ضمنا من سمند 96 خریدم هیچ پولی هم بابت تعمیر اولیه اش ندادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۶ دی ۱۴۰۱
من هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
شما که پول برای خرید دارو ندارید پس چرا خودرو وارد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ویژگی هایی که دنبالش هستی برا قلیل مرفهینه اما آن ویژگی که عموم مردم تعقیب میکنن بانک ها هستن و خودرو ساز ابر تورم را دارن مثل همیشه میسازن و تحمیل میکنن ! کمی از چرایی کثرت بانک ها بگو که شدن غده سرطانی اقتصاد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سلام به ساینا300میلیونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سه کشتی الاغ بیارن به هر خانواده یکی بدهند که نه اتوبان میخواد نه بنزین سوپر نه کارواش نه خدمات پس از فروش .خوب و بدش هم خیلی اختلاف طبقاتی را نشون نمیده .دیگه مردم حوس تفریح ومسافرت و ولخرجی نمیکنند تا شابدالعظیم و امامزاده های اطراف هم میتونه بره .تازه میتونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
پراید111 شده 255ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
قطار پیشرفت هست کاش رئیس از قطار پیاده شود ببیند کدام ایستگاه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
پراید111 شده 255ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
وزير صمت در مجلس خبر پهلوگيري كشتي خودروهاي وارداتي تا هفته آخر آذر ماه خبر داد ،اينكه كلاً ٢٢ دستگاه هستش،مردم رو چي فرض كردين.
Iran (Islamic Republic of)
پرسشگر
۱۴:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
حالا سوال اینجاست که چه ارگان و شخصی وارد کننده این خوردوهاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این ۲۲تا رو کوشا خودرو وارد کرده که از قدیمی های واردکننده کیا موتورزه
اینا مهم نیستن!! اگه قرار بود انحصار شکسته شه...چرا سایپا و ایران خودرو دارن ماشین وارد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خودروی بی کیفیت داخلی رو اول بازار سیاه درست میکنن بعدم میبرن تو بورس سه برابر قیمت میفروشن ، خدا به دادمون برسه با این خودروها 6 ماه داره تبلیغ میکنن بعدم می یارن تو بورس حتما 10برابر قیمت میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چقدر خوشگل هستن ! ولی ما پول خرید خودروی داخلی رو هم نداریم، چه برسه به اینا ! حیف که نمیشه خرید کرد !
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
شما ها چه ساده اید فک کردید همینجوری با قیمت زیر یک میلیارد به مردم میدن تازه قراره ببرن تو بورس کالا با دو برابر قیمت بفروشن بعد میکن واسه تعدیل قیمت بازار
از ماست که بر ماست اگه صنعت خودرو سازی رو تحریم کنیم اینجوری پررو نمیشن که هر بلایی بخان سرمون بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مگه اقا رهبر ورود اجناس کره ای رو ممنوع نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
لوازم خانگی بید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
تنها چیزی که خیلی خیلی مهم است قیمت ها است که در هیچکدام از معرفی ها این خودروهای کره جنوبی نیامده است که قیمت شان چقدر است ولی با یک نظر می شود گفت که از 1 میلیارد تومان شروع می شود تا چند میلیارد تومان ...حال ببینید بدرد 70 درصد مردم که حقوق و مزایای متوسط شان 8 میلیون تومان است می خورد یا نه و اینکه ماشین های داخلی ارزان می شود یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیالتون راحت وقتی هم وارد شد چیزیش به ما نمیرسه یه قیمت میزنن روش که فقط اشخاص معلوم بتونن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
بورس کالا عامل گرانی خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اینا همشون گرونن مردم عادی نمیتونن بخرن.میرسه به اقازاد ها و فرزندان مسئولان و بعضی مسئولانم خودشون سوار میشن به بچه هاشون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
با این22تا خودرو میخوان بازار رو کنترل کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عزیز شما بگو اصلا ۲۲ هزارتا...اومدن بازار سایپا و ایرانخودرو یا به قول خودشون انحصار رو کنترل کنن دیگه؟!
چرا سایپا خودش از پیشگامان وارد کردنه پس؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مسؤلان در شرایط تحریم اقتصادی امتحان شدند .
هر کدام که قبول شد حمایت .
هنوز ماشین و خانه گران قیمت است.
کلمه های اقتصادی را به نجات اقتصادی ترجیح ندهید.
نجات اقتصادی یعنی خانه و ماشین خوب قابل سفارش باشد.
این کمک‌های اقتصادی از امتحانات سازمان سنجش بیشتر ساده است.
یعنی وقتی چند مسأله ساده گرانی هنوز هست سطح علمی مسؤلان مطرح می‌شود. دانشگاهی که بوده‌اند و امتحانات درسی آنها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این وزیر به این شرکته گفت هر جوری است یه ۲۲ تا دونه برسون بندر ما وعد مون عملی شه ازین ور مردم اینقدر به حذف قرعه کشی و بردن تو بورس اعتراض نکنن و ماهم بتونیم کارامون پیش ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مردم فقیر سوار نمی شوند
بنزینش استاندارد نیست
خدمات پس از فروش نداره
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مردم فقیر سوار نمی شوند
بنزینش استاندارد نیست
خدمات پس از فروش نداره
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مردم فقیر سوار نمی شوند
بنزینش استاندارد نیست
خدمات پس از فروش نداره
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خودرو های وارداتایشون مبارکشون باشه ما هنوز در حسرت پراید موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عجب ، سخنگوی وزارت صمت امروز گفتند قرعه کشی کلا حذف شد و وعده وزیر صمت که میگفتن قرعه کشی حذف میکنیم انجام شد منتها با بردن خودرو تو بورس و گران فروشی و محروم شدن اکثر اقشار جامعه از خودروهایی مثل پارس و ۲۰۶ و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیلی ممنون خودرو اقتصادی وارد کردین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیلی ممنون خودرو اقتصادی وارد کردین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دیروزکرمان موتور دقیقا مثل ماه گذشته ۱۰۰ میلیون گذاشت رو ماشیناش بعد سخنگوی وزارت صمت میاد میگه گول قیمت سازی نخورید دلال هستند ، الان این قیمت مردم ساختن مجوز هر ماه کی میده ؟ این شرکت یا اون شرکت که امروز دیگنیتی پرستیژ ۵۰۰ تومنی تو بورس ۱۸۰۰ فروخت خیر و خاصیتشون برا مملکت چیه ؟
هیچی دارن گرا میدن مملکت صاحب نداره و هر کی دوست داشت تو هر بخشی گرون کنه باشگاه خبرنگاران یه نقدم نمینویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
عزیز باشگاه خبرنگاران عضو کمیته حقیقت یاب نیستن که...برا همین دولتن...این پیامه منم منتشر میکنن که بگن نه...ما نیستیم و اعتراضی هم باشه منتشر میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
می گفتیم ماشین وارد میشه قیمت خودرو های داخلی متعادل میشه بدتر بازار سیاه درست شد دولت چرا قیمتها رو کنترل نمیکنه ملت رو پاک فراموش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
می گفتیم ماشین وارد میشه قیمت خودرو های داخلی متعادل میشه بدتر بازار سیاه درست شد دولت چرا قیمتها رو کنترل نمیکنه ملت رو پاک فراموش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
می گفتیم ماشین وارد میشه قیمت خودرو های داخلی متعادل میشه بدتر بازار سیاه درست شد دولت چرا قیمتها رو کنترل نمیکنه ملت رو پاک فراموش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
می گفتیم ماشین وارد میشه قیمت خودرو های داخلی متعادل میشه بدتر بازار سیاه درست شد دولت چرا قیمتها رو کنترل نمیکنه ملت رو پاک فراموش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مسخرس یه نگاه به خودروهایی که دارن میارن کنید نمیتونید حدس بزنید با چه قیمتی عرضه میکنن؟ کمی فکر کنید اون دسته ای که تو باغ نیستید همین پراید ۳۰۰ نشه سال دیگه کلامونو باید بندازیم بالا وارادات خودرو در انحصار دولت
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۱:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این فسقل واردات!! به درد نمیخوره واردات باید ملیونی باشه و خودروهای روز و اقتصادی نه خودرو لاکچری برای سرمایه داران و از ما بهترون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
همون کیا سونت و پگاس و پیکانتو تو رنج قیمت واقعی خودش عرضه کنن یعنی ۳۰۰ تا ۵۰۰ اون دوتا شرکت باید خط تولید اکثر ماشینهاشون بجز تارا و دنا پلاس تعطیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آخه مسلمونا این ماشینا کمتر از ۱ میلیارد نیستش خوب معلومه برای قشر خوب و مرفه جامعه وارد کردید ما تو خرید پراید مدل پایین موندیم و الانم دیگه قید ماشین زدیم و داریم به پیش پول خونه و اجاره خونه فکر میکنیم دستتون درد نکنه با این مردم و مملکت داریتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اینا چیه برا 5 درصد جامعه هم کاربرد نداره وارد نمیکردن بهتر بود یه خودرو برقی اقتصادی وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
واردات انحصاری و تولیدات انحصاری دو کفه ی یک ترازو هستن،
حالا اگر تولید کننده خودش وارد کننده هم باشه که نگو،
ماشین وارداتی رو کسی به قیمتی که میگن بخره سود کردن، اگر بخاطر قیمت خودروی وارداتی کسی بره خودروی داخلی بخره باز هم سود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مسیله را ریشه ای حل نمیکنند فکر میکنن بااین مسکن ها و پروفن ها حال این بیمار اقتصادی خب میشه مسله اقتصاد را باید ریشه ای حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
،این سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری متاسفانه حتی تو سایتهای خبری نفوذ داره و همه مخالفین رو با پول میخره،کامنتهای مردم رو نیز پاک میکنند.واردات میلیونی خودرو را برای همه مردم و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید،در قبال بخشی از نفت صادراتی خودرو وارد کنید تا باعث کاهش مصرف سوخت،ایمنی مردم،کاهش الودگی و شکستن انحصار و ارزانی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سلام.چرا خودرو را بردید بورس مگر خودرو یک وسیله مصرفی نیست،این سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری متاسفانه حتی تو سایتهای خبری نفوذ داره و همه مخالفین رو با پول میخره،کامنتهای مردم رو نیز پاک میکنند.واردات میلیونی خودرو را برای همه مردم و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید،در قبال بخشی از نفت صادراتی خودرو وارد کنید تا باعث کاهش مصرف سوخت،ایمنی مردم،کاهش الودگی و شکستن انحصار و ارزانی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
وارد شده برا پول دارها برا طبقه پراید سوار که نیست سوار بشید و جولان بدید و فخر بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
به اسم مردم ولی آقازادهامیگیرن وردات بایدزیرقیمت مافیای داخلی خودروسازباشه نه بیشتروبرای قشرضعیف جامعه باشه نه برای ثروتمندان باشه پس عدالت کجاست شماتعریف کنیدتابدانید
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این خودروهای اقتصادی هست که قرار بود به دست مردم برسه ؟!!!! مردم عادی کی توان خرید اینچنین خودروها را دارند ملت در خرید پراید تیبا موندند چرا اینقدر در جهت منافع خواص با روان جامعه بازی می کنید ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سلام.چرا خودرو را بردید بورس مگر خودرو یک وسیله مصرفی نیست،این سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری متاسفانه حتی تو سایتهای خبری نفوذ داره و همه مخالفین رو با پول میخره،کامنتهای مردم رو نیز پاک میکنند.واردات میلیونی خودرو را برای همه مردم و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید،در قبال بخشی از نفت صادراتی خودرو وارد کنید تا باعث کاهش مصرف سوخت،ایمنی مردم،کاهش الودگی و شکستن انحصار و ارزانی شود.
Iran (Islamic Republic of)
bvgh
۱۱:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اینقدر خیانت و مافیاگری بالاست که نمیشه ماشین خرید دیگه الان همه دارن فقط نفرین میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آزادی واردات خودرو اتفاق خوبی برا رشد صنعت خود وست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
داداش ما که بودجه مون به اینا نمیرسه اگر کیاالاغ دارید خریداریم اینا برای ازما بهترون
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۰:۵۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
پراید ۲۵۵ میلیون مبارکمون باشه به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
به قهقرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقا زاده ها معطل دولت میشن که براشون خودرو بیاره؟
اینا برا مردم عادیه کدوم آقا زاده ای سوار همچین ماشینهایی میشه آخه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این دولت چند تا کار مشتی کرد در کنار آزادسازی سواحل و پرداخت یارانه تپل و... واردات خودرو اتفاق خوبی بود که مارو به آینده امیدوارتر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خیلی دل خجسته ای داری آره خیلی امیدوارمون کردن دلار ۵۰ هزار تومانی و پراید ۳۰۰ میلیونی و طلای ۲میلیون تومانی همه خوشحالیم و به آینده ای روشن امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۳:۱۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چی میگی تو؟
چه امیدی
روز بروز داره خودرو گرونتر میشه.
چند درصد مردم میتونند ماشین بالای 500 میلیون بخرند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
یارانه تپل؟؟؟ دلت خوشه با ۳۰۰ هزارتومان یارانه فقط میشه دوتا پرس غذا خرید، تو که به ۳۰۰ هزار تومن یارانه میگی خیلی!!! چطور درمورد خوردوری میلیاردی نظر میدی و تعریف میکنی
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم ک کپن نداشت
۱۶:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
یارانه تپل؟ با یارانت چقدر از اختلاف قیمتا رو میتونی جبران کنی؟ و درامدت چقدره ک میتونی ماشین وارداتی حد اقل پونزده هزار یورویی ک بدون گمرکی و مالیت و سودی ک واردت کننده میخواد روش بخوره میشه هتصد و پنجاه میلیون تقریباً بخری؟؟
(مسئول انتشار لطفا مرد باش ثبتش کن آخه نمیبینم هیچکدوم از پیامام ثبت بشه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
هرچقدر وارد بشه بازم به تعداد انگل زاده ها نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۴۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
فقط حمل و نقل عمومی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
با قطار درون شهری و برون شهری موافقم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
باعث خرسندی ست
انحصار بشکنه م. جب امیدواریه، بالخره یه روز صنعت خودرومون هم به راه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آره خیلی خرسندیم به همین خیال باش وقتی پراید ۳۰۰ میلیون بشه حتما صنعت خودرو هم رو به راه میشه

بزک نمیر بهار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
الکی دلتونو صابون نزنین اینا کنتر از ۱میلیارد نیس تازه همشون ماله افرادیکه ژن خوب دارن....اقازاده ها اماده باشین ک با سبمکارتی ک بنام خودتونونه کدملی تونو بفرستین تا ماشینتون بیاد دم در
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ما در حسرت یک لقمه نان حلال و شما به فکر چی هستید

خوش به حال وارد کنندگان ؛ راستی اینها چه کسانی هستند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یه مسلمان واقعی ..............
۱۰:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۱
لعنت خدا بر شما .....قرار بود خودروی اقتصادی وارد کنید تا قشر فقیر جامعه هم بتوانند قدرت خرید داشته باشند ......
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۰۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سلام مبارکه
فقط یک مساله وجوددارد؟
آیا با این قیمتها به دست مردم می رسد یا پس از وارد شدن با قیمتهای خیلی بالا بفروش خواهند رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مهم ترین ویژگی این خودرو ها گران بودن قیمت آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
حشمت
۰۹:۳۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ما پراید نتونستیم بگیریم اونوقت شما ماشین خارجی نشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
مگه قراره به مردم برسه؟
فقط مال آقا زاده ها
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۰:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
تورم ارز بری آن به مردم می‌رسد مثل پوست گرده تورمش مال مزدمه
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۰:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اقازاده ها سوار مشینهای چند میلیاردی می شوند این ماشینها مال قشر سطح بالا هست ما مردم متوسط و پایین باید همین تیبا 300 میلیونی را اگه پولمون برسته سوار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
آقا زاده ها خودشون میرن خارج نیازی نیست از خارج خودرو براشون بیارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
دمت گرم اصل مطلب رو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۵ دی ۱۴۰۱
خودروهای وارداتی هیچ نقشی در کاهش قیمت خودرو نخواهند داشت و صرفا" یک اقدام نمایشی است، زیرا خودروهای وارداتی به تعداد محدود و با قیمت های نجومی وارد می شوند که اغلب در توان خرید اقشار متوسط جامعه نبوده و صرفا" متناسب با قدرت خرید مرفهین جامعه خواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ دی ۱۴۰۱
وعده های الکی جراهان اقتصادی دکترنما:در بسیاری از موارد در عمل شاهد هستیم به‌ جای پیشرفت در شاخص‌ها، پسرفت اتفاق می‌افتد و ریشه نارضایتی و مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی کشور هم شکاف میان فضا و زمین، وعده و عمل و واقع‌گرایی با خیالبافی است که فقط می‌توان به آن، عنوان پیشرفت‌نمایی یا فعال‌نمایی به جای واقع‌گرایی و عملگرایی اطلاق کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
با واریزشدن ماشین های خارجی که بیشتر آنها از.... مشکلات مردم حل میشود که لحظه به لحظه گزارش می نمایید فوتبال جهانی را بدینگونه گزارش نمی کردید لطفا اطلاع رسانی کنید چه اشخاصی مجوز گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۰۸:۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۱
سلام.چرا خودرو را بردید بورس مگر خودرو یک وسیله مصرفی نیست،این سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری متاسفانه حتی تو سایتهای خبری نفوذ داره و همه مخالفین رو با پول میخره،کامنتهای مردم رو نیز پاک میکنند.واردات میلیونی خودرو را برای همه مردم و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید،در قبال بخشی از نفت صادراتی خودرو وارد کنید تا باعث کاهش مصرف سوخت،ایمنی مردم،کاهش الودگی و شکستن انحصار و ارزانی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
واردات این خودرو ها هیچ تاثیری بر قیمت خودرو نخواهد گذاشت
..حالا ما گفتیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز بازنشسته
۱۱:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
همش کشک است برای ما مردم متوسط وسطح پاین دولت هم دلش برای خودش سوخت بردن ماشینها به بورس یعنی دولت بالای دویست درصد میبرد دلشان بحال مردم نسوخته اگه میسوخت این چند سال زجرمان نمیدادن
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اصلی ترین ویزگی: قیمتشان ۱۰هزار دلار است ولی با قیمت معادل ۴۰هزار دلار به دست مصرف کننده می رسد تا عدالت در مورد جیب مسئولین رعایت شود. البته اگر این تعرفه به جیب مردم فقیر می رفت قابل توجیه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۱
کسی تونست بفهمه کدوم مطلب برای کدوم تصویر بود؟!
آخرین اخبار