انجام تحقیقات کویت درباره مراودات بانکی با رژیم صهیونیستی

کویت درباره قرارداد بانک داخلی این کشور با یک شرکت صهیونیستی تحقیق می‌کند.

وزارت امور دارایی کویت اعلام کرد: درخصوص احتمال قرارداد یکی از بانک‌های داخلی این کشور بنام بانک سرمایه‌گذاری با یک شرکت رژیم صهیونیستی که در حوزه سامانه‌های حمایتی فعالیت می‌کند، تحقیق خواهد کرد.

به نقل از آناتولی، عبدالوهاب الرشید، وزیر دارایی کویت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جزئیات این قرارداد را رسانه‌های داخلی منتشر کرده‌اند بنابراین کمیته تحقیق و تفحص درباره قرارداد بانک سرمایه گذاری با یک شرکت اسرائیلی تشکیل خواهد شد.

وزیر دارایی کویت در این باره گفت: در صورت اثبات شدن این قرارداد فورا به آن خاتمه داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوشته‌ای از دیوان محاسبات درباره قرارداد با یک شرکت اسرائیلی و استفاده از سامانه حمایتی این شرکت که مقر آن در تل آویو است دریافت کرده است.

این اظهارات وزیر دارایی کویت در حالی مطرح می‌شود که حمد المدلج یکی از نمایندگان پارلمان این کشور از قرارداد بانک سرمایه برای خرید، صیانت و توسعه سیستم حمایت ویژه از این بانک پرده برداشت.

در مقابل، این بانک اعلام کرد: شرکتی که با آن قرارداد منعقد کرده است شرکتی ثبت شده در کویت و مورد اعتماد وزارت تجارت و صنایع این کشور است.

گفتنی است قانون کویت مجازات‌هایی از زندان تا اعدام را در صورت عادی سازی در نظر گرفته است و مجلس نمایندگان کویت قانون ضد عادی سازی را در سال ۱۹۶۴ تصویب کرد.

اعلامیه امیر کویت در ژوئن ۱۹۶۷ مبنی بر اینکه کویت در حال جنگ با اشغالگران اسرائیلی در فلسطین اشغالی است، همچنان پابرجاست و هرگونه حمایت از این رژیم خیانت محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار