عدم تمایل اکثر پناهجویان اوکراینی برای بازگشت به کشور خود

یک سناتور آلمانی تایید کرد مقامات برلین انتظار دارند بسیاری از پناهجویان اوکراینی پس از پایان درگیری به خانه باز نگردند.

آندریاس گایزل، سناتور توسعه شهری برلین امروز (دوشنبه) تایید کرد مقامات برلین انتظار دارند که اکثر پناهجویان اوکراینی پس از پایان درگیری به کشور خود باز نگردند.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمانی dpa گفت: با فرض اینکه بیش از ۸۰۰۰۰ نفر از حدود ۱۰۰۰۰۰ پناهنده برای اقامت طولانی مدت درخواست داده اند، منطقی است انتظار داشته باشیم که تعداد زیادی از این مردم سال‌ها در برلین بمانند و به سرزمین ویران شده خود باز نگردند.

این سناتور همچنین یکی از همکارانش را مثال زد که در دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ در یوگسلاوی از بوسنی به برلین آمد. او در این باره گفت: مادرش به او گفت ما فقط چند ماه اینجا هستیم و بعداً برمی‌گردیم. امروز او آلمانی است و در اداره مجلس سنا کار می‌کند. می‌توان فرض کرد که همین اتفاق برای هزاران نفر از پناهجویان اوکراینی خواهد افتاد و آن‌ها برای مدت طولانی در برلین خواهند ماند.

پیش از این روزنامه «فایننشال تایمز» فاش کرد که اروپا از پذیرش پناهجویان از اوکراین خسته شده است. این قاره تصویب قانون برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی را آغاز کرده است و برای موج جدید آن‌ها در زمستان امسال آماده می‌شود.

بسیاری از برنامه‌های دولتی کشور‌های مختلف این قاره برای حمایت از مهاجران دیگر نمی‌توانند با تعداد زیاد آن‌ها به ویژه در شهر‌های بزرگ که همچنان رو به افزایش است، مقابله کنند. این مقاله تاکید کرد که در آلمان برای حل این مشکل گزینه توزیع پناهجویان در سراسر اروپا را ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار