مهر تایید دادگاه عالی انگلیس بر پای تصمیم فرستادن پناهجویان به رواندا

دادگاه عالی انگیس تصمیم دولت این کشور برای فرستادن پناهجویان به شرق آفریقا را تایید و درخواست‌های مخالف را رد کرد.

دادگاه عالی انگلیس تایید کرد که طرح دولت برای فرستادن پناهجویان به کشور رواندا واقع در شرق آفریقا قانونی است.

به گزارش گاردین، در رأیی که می‌تواند پیامد‌های عمده‌ای برای دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس داشته باشد، قضات درخواست مهاجران، گروه‌های امدادی و اتحادیه مقامات مرزی برای جلوگیری از فرستادن پناهجویان به شرق آفریقا را رد کردند.

این اقدام هرچند یک پیروزی جزئی برای دولت به شمار می‌رود، اما به این معنی نیست که پرواز‌ها به شرق آفریقا بلافاصله انجام خواهند شد. انتظار می‌رود درخواست‌های تجدیدنظر بیشتری ارائه شود.

بر اساس توافقنامه اخراج پناهجویان، انگلیس برخی از افرادی را که با قایق به انگلیس می‌رسند به رواندا می‌فرستد تا به درخواست پناهندگی آن‌ها رسیدگی شود. کسانی که پناهندگی دریافت می‌کنند به جای بازگشت به انگلیس، در رواندا خواهند ماند. پس از اینکه دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد این طرح برای پناهجویان خطرناک است و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت، انگلیس مجبور شد اولین پرواز به رواندا را در ماه ژوئن لغو کند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند فرستادن مردم به کشوری که نمی‌خواهند در آن زندگی کنند غیرقانونی، غیرقابل اجرا و غیرانسانی است. آن‌ها همچنین به سوابق ضعیف حقوق بشر در رواندا از جمله شکنجه و کشتار اشاره کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار