مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی خوزستان بر اثر حمله سگ

در طی ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۶ نفر از نیرو‌های فنی دامپزشکی خوزستان مورد حمله و گزش سگ قرار گرفتند.

در طی ۱۰ ماهه امسال و در راستای حفظ و صیانت از سرمایه دامی، تامین بهداشت و سلامت جامعه در حین انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان در مناطق روستایی، عشایری و صعب العبور استان متاسفانه تا کنون بالغ بر ۶ نفر از نیرو‌های فنی دامپزشکی استان مورد حمله و گزش سگ قرار گرفته اند.

در آخرین مورد مصدومیت گزش توسط سگ در روستا فریسیه شهرستان حمیدیه در حین انجام واکسیناسیون لمپی اسکین در دام سنگین رخ داد که متاسفانه واکسیناتور دامپزشکی استان از ناحیه کف دست دچار جراحات شدید گردید.

با توجه به اینکه نیرو‌های دامپزشکی همیشه در معرض تهدید‌های سخت شغلی از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، آسیب‌های فیزیکی، تحمل شرایط بد آب و هوایی و انجام مأموریت‌های دشوار در دورافتاده‌ترین مناطق و مناطق صعب‌العبور هستند، اما همواره برای حفظ سرمایه دامی کشور و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مجدانه تلاش می‌کنند.

هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان، ولی قابل پیشگیری است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می‌دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که به طور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال است.
همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ‌های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می‌گیرند، می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.