معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

نرخ باسوادی به بالاترین سطح خود رسیده است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با توجه به فرمان تاریخی امام در سال ۱۳۵۸ و تأسیس نهضت سوادآموزی با توجه به نرخ بسیار پایین باسوادی در آن زمان، الان نرخ باسوادی به بالاترین سطح خود رسیده است.

کرمی معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نرخ باسوادی در استان کرمانشاه را ۹۷.۳ درصد اعلام کرد و گفت : نرخ باسوادی در کرمانشاه یکی از نرخ‌های بالایی در کشور است به طوریکه سال گذشته جزء سه استان برتر کشور قرار گرفتیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ نفر آموزش‌دهنده (۱۵۶ نفر مرد و ۹۵۴ نفر خانم) داریم،  ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان داریم که براساس آمار شهر‌های کرمانشاه و پاوه ببیشترین باسوادان استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب در بحث سوادآموزی، خواندن و نوشتن و یادگیری مفاهیم ریاضی و دینی مطرح بود که در سال‌ها بعد این مباحث تغییر کرده به گونه‌ای که باید یک تغییر در زندگی فرد ایجاد شود.

کرمی خاطرنشان کرد: سوادآموزی استان کرمانشاه شاخص‌هایی که مبنای کشوری است را دنبال می‌کند و اجرای طرح تلفیقی که هفت شیوع و مدل سوادآموزی را برای تحت پوشش دادن حجم بیشتری از طرح‌ها است را در دستور کار دارد.

کرمی اظهار کرد: حضور گسترده در بین نمازگزاران در راستای بحث ترویج و ترغیب سوادآموزی، حضور در مزار شهدا و بیعت با امام راحل (ره) و شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مسؤولان استان و امامان جماعت و استاندار و فرمانداران، ایجاد غرفه تخصصی در کتابخانه‌های سطح استان، دیدار با آموزش‌دهندگان و سوادآموزان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و طرح نماز کلید بهشت است و... از جمله برنامه اجرایی هفته سوادآموزی در استان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.