مدیران بانک‌ها بر پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان خوی تاکید کردند

مدیران امور شعب بانک‌های تجارت، مسکن، رفاه، ملت آذربایجان غربی بر پرداخت تسهیلات مصوب دولت (۲۰۰ میلیون تومان) به زلزله زدگان شهرستان خوی تاکید کردند.

دیران امور شعب این بانک‌ها با همراهی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی روز چهارشنبه از مناطق زلزله زده روستایی و شهری شهرستان خوی بازدید کرده و پس از بررسی وضعیت موجود، قول مساعد برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به واحدهای آسیب دیده از زلزله بامداد ۱۳ مهر ماه امسال را دادند.

هماهنگی برای پرداخت تسهیلات مصوب شده در هیات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تا ۲۰ روز آینده در این بازدید میان مدیران امور شعب بانک‌های ملت، تجارت، رفاه و مسکن آذربایجان غربی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید با اشاره به اتمام آوار برداری ۶۷۰ واحد مسکونی از یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی شهری و روستایی مناطق زلزله زده شهرستان خوی، اظهار کرد: عملیات اجرایی و بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۲۷۰ واحد شهری در شهر دیزج دیز آغاز شده است.

جعفر برزگر ادامه داد: عملیات اجرای بتن فنداسیون ۴۱۹ واحد مسکونی از ۶۷۰ واحد مسکونی شروع شده، اسکلت ۳۲۶ واحد مسکونی نصب و عملیات دیوارچینی ۲۰۹ واحد و اجرای سقف ۱۰۰ واحد به اتمام رسیده و این تعداد واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، اضافه کرد: ضمن تامین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون به چهار هزار و ۶۰۲ واحد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی بلاعوض) پرداخت شده است.

برزگر افزود: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پست بانک آذربایجان‌غربی پرداخت تسهیلات وام بازسازی در ۲ روستا آغاز گردیده و تاکنون ۷۲ واحد مسکونی وام خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تاکنون پرونده ۲۵۰ واحد شهری و ۳۰۰ واحد روستایی برای پرداخت تسهیلات بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ۲ بانک ملت و رفاه ارسال شده است، گفت: منتظر آغاز پرداخت تسهیلات از سوی این ۲ بانک و همچنین اعلام آمادگی ۲ بانک دیگر برای دریافت پرونده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت در اول آبان سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد پنج درصد برای جبران خسارت ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های خوی و سلماس هستند، تاکید کرد: با توجه به فرآیند بازسازی، تامین و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت مراحل بازسازی ضروری است.

برزگر با اشاره به اینکه با توجه به اقلیم منطقه و بازدید امروز مدیران امور شعب بانک‌های عامل اظهار کرد: امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.

وی یادآور شد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تامین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.