سفر وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به شهر دارالصابرین بم

در استانه نوزدهمین سالگرد زلزله بم وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی به شهر دارالصابرین بم سفر کرد و مورد استقبال مسئولین قرار گرفت.

در آستانه نوزدهمین سالگرد زلزله بم وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی به شهر دارالصابرین بم سفر کرد و مورد استقبال استاندار ، مدیرکل صدا و سیما  و مسئولین محلی قرار گرفت.

 اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مزار شهدا گمنام یاد و خاطره جانباختگان زلزله بم را گرامیداشت.

وی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شرق استان حضور پیدا کرد و از نزدیک مشکلات فرهنگ‌و هنر شرق استان را بررسی کرد.

در این مراسم حجت السلام غصنفرابادی نماینده شرق استان گفت: هجمه فرهنگی در فضای مجازی وجود دارد و یاد و خاطر شهدا اخیر امنیت را گرامی میداریم و این شهدا و مردم دشمن را ناکام کردند.

سردار باقری زاده فرمانده جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تمام صحبت‌ها رهنود‌ها و تاکیدات مقام‌معظم رهبری در زمان روز‌های اول زلزله بم را بیان داشت و‌ گفت: دغدغه مقام‌معظم رهبری انقلاب مردم بم‌ بود در زلزله.

سردار باقر زاده گفت : باید تاسیس دانشکده بحران در بم انجام شود و تمام مدیران اجرایی کشور حتی رییس جمهور باید مدیریت بحران را بداند و راه مقابله با بحران در کشور را خوب بدانند و در مواقع بحران آن را کنترل کنند.

او گفت : باید باغ شهر بم‌حفظ شود، در سطح شهر شاهد از بین رفتن باغات بم‌ بودم ، باید به باغات بم بیشتر توجهه شود و باغات این شهر حفظ شود و این شهرستان به قطب توانبخشی کشور تبدیل شود.

سردار باقری زاده تمام سخنان و فرمایشات مقام‌معظم رهبری و تاکیدات ایشان در زمان زلزله بم و کمک به مردم بم را بیان داشت.

هنرمندان شرق استان خواستار اموزش بیشتر بیمه هنر‌مندان تجهیزات سینمایی اموزش جوانان موسسات قرانی و توجه بیشتر به اموزش قران برگزاری جسنواره‌ای مختلف در بم‌و سایر مشکلات خود را بیان داشتند.

 وزیر فرهنگ‌ و ارشاد گفت: در سالگرد فاجعه و تاسف بر انگیز حادثه زلزله بم و جان باختن تعدا زیادی از مردم  بم در این‌ منطقه هستیم که جان خوشان را از دست دادند، زلزله بم حادثه تلخی بود، بم‌ بهتر از گذشته و مقاومتر ساخته شده است و مردم بم فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف گسترش دهند، امروز بم عزیز مثل نگین درخشانی در کشور می‌درخشد.

وزیر فرهنگ ارشاد گفت: وزارت فرهنگ‌و ارشاد بر اساس نو فرهنگ‌مردم در حوزه‌های فرهنگ‌هنر و رسانه دارد بیشتر فعالیت خود را انجام دهد ما با اهالی فرهنگ‌و هنر و رسانه نشستیم گفتگو کردیم و بخش عمده مشکلات و میشنهادات ان‌ها را در همین سفر اجرایی خواهیم کرد، امیدواریم‌بتوانیم گام‌های موثر برلی رفع مطالبات اهالی فرهنگ‌و هنر و رسانه‌ای را بر داریم.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد در خصوص نبود سینما در بم بعد از ۱۹ سال از زلزله گفت : با همکاری اقای استاندار و نماینده مردم شرق مجموعه‌های پیش بینی شده به زودی انجام‌میشود بم‌نیازمند مجموعه‌های فرهنگی مختلف است که در حد نام‌و نشان و بزرگی و عظمت این شهر است و همه آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

در این مراسم ازابولقاسم صدیقی یار همیشگی رهبر با کتاب مومن انقلابی در خصوص وی تجلیل شد.

وزیر فرهنگ‌و هنر در پایان سفر از کارخانجات خودرو سازی بم بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار