فشار کرونا و آنفلوآنزا به بیمارستان‌های انگلیس همزمان با اعتصاب پرستاران

آمار‌های جدید خدمات درمانی ملی انگلیس نشان می‌دهد همه گیری دوگانه کرونا و آنفلوآنزا بیمارستان‌های انگلیس را به شدت تحت فشار قرار داده است.

بزرگترین اتحادیه صنفی پرستاران در انگلیس به خدمات درمانی ملی این کشور هشدار داده است که زیر فشار شدیدی قرار گرفته است. داده‌های جدید نشان می‌دهد پذیرش بیمارستان‌ها در یک ماه گذشته هفت برابر رشد داشته است. بیم آن می‌رود که همه گیری دوگانه - که ترکیبی از بیماری‌های کرونا و آنفلوآنزا است - در حال رخ دادن باشد.

براساس گزارش اسکای نیوز این همه گیری که ترکیبی از دو بیماری است، به خدمات درمانی انگلیس که تا کنون هم درگیر مشکلاتی از قبیل اعتصاب پرستاران بوده است فشار مضاعف وارد می‌کند.

پروفسور سِر اِستفن لِویس از مقامات خدمات درمانی ملی انگلیس در این باره گفت: چیزی که امسال را با سال‌های پیش متفاوت می‌کند این است که اولین زمستانی است که ما مجبوریم همزمان به کرونا و آنفلوآنزا بپردازیم. علاوه بر این، شاهدیم که فصل آنفلوآنزا زودتر شروع شده است.

او درادامه گفت: ما همچنین سایر بیماری‌های عفونی مثل استرپتوکوک گروه اِی (A) را شاهدیم که با نوع معمول فصلی این بیماری متفاوت است و معنی اش این است که بیماری‌های تنفسی به طور خاص دارند فشار به خدمات درمانی ملی انگلیس را در تعطیلات کریسمس افزایش می‌دهند. هم اکنون خدمات ما با حجم بالای بیمار مواجه است.

تازه‌ترین داده‌های خدمات درمانی ملی انگلیس وضعیت شدید تری را نشان می‌دهد. هفته گذشته روزانه بیش از سه هزار و هفتصد و چهل و شش (۳۷۴۶) بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های انگلیس پذیرش می‌شوند، درحالی که یک ماه قبل در پایان نوامبر این رقم روزانه پانصد و بیست نفر (۵۲۰) بود. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که فقط سی و چهار (۳۴) مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بود، افزایش بسیار قابل توجهی را نشان می‌دهد!

نتیجه این می‌شود که تعداد تخت‌های آزاد به پائین‌ترین حد خود در طی شش سال گذشته رسیده است. هم اکنون از هر ده تخت بیمارستانی بیش از ۹ تخت (۹۳%) اشغال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار