برداشت چغندر علوفه‌ای در خاتم

رئیس دانشکده فنی کشاورزی امین خاتم از برداشت چغندر علوفه‌ای در سطح سه هزار متر مربع از گلخانه‌های این دانشکده خبر داد.

محمودی رئیس دانشکده فنی کشاورزی امین خاتم گفت: باتوجه به اینکه در دانشکده رشته‌های کشاورزی آموزش داده می‌شود نیاز است دانشجویان علاوه بر آموزش تئوری با روش عملی کاشت، داشت و برداشت محصولات آشنا شوند.

محمودی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان به صورت پایلوت در سطح سه هزار متر مربع چغندر علوفه‎‌ای درگلخانه دانشکده کشت شد و کار برداشت این محصول هم اکنون آغاز شده است.

رئیس دانشکده امین خاتم بیان کرد: باتوجه به نیاز آموزش دانشجویان با نحوه کشت محصولات در محیط گلخانه علاوه بر کشت چغندر علوفه‌ای محصولات فلفل دلمه رنگی، خیارسبز، بادمجان و گوجه فرنگی نیز کشت می‌شود.

در ادامه تاج آبادی کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به تامین نیاز علوفه دام شهرستان به صورت پایلوت چغندر علوفه‌ای در سطح سه هزار متر مربع کشت شد و باتوجه به خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

تاج آبادی بیان کرد: تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی - برگی مناسب، کیفیت بالا غده‌های چغندر، عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه‌ای از ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای است.

او گفت: با توجه به ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای، این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان‌های کمبود علوفه باشد.

تاج آبادی با بیان اینکه میزان عیار چغندر علوفه‌ای ۱۳ است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید افزود: با اجرای این طرح به صورت پایلوت امیدواریم بتوانیم بخشی از علوفه مصرفی و مورد نیاز شهرستان را در سال‌های آینده تأمین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.