حمایت از طرح‌های جوانی جمعیت لازمه افزایش جمعیت

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای پیشگیری از مواجه با بحران در آینده تاکید کرد.

سردار حمید خرم دل در جلسه طرح جوانی جمعیت با اشاره اینکه در حوزه جمعیت یک خیانت در کشور اتفاق افتاد، گفت: باید طرح‌های حمایتی برای اجرای این قانون در استان داشته باشیم.

او افزود: برنامه ریزی و حمایت از فرزندآوری باید اطلاعات دقیق ازدواج طلاق تولد را به تفکیک در شهرستان‌های مختلف استان داشته باشیم تا بتوانیم این طرح‌ها را اجرا کنیم.

سردار خرم دل ادامه داد: خارج از طرح‌های حمایتی دولت برای فرزندآوری، باید در استان اقدامات اساسی برای جوانی جمعیت انجام دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد کاهش فرزند آوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی عنوان و اضافه کرد: در سال‌های گذشته در رسانه‌ها این اقدامات صورت گرفته است.

او برجسته سازی خانواده‌های دارای ۴ فرزند را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها باید این خانواده‌ها را برجسته کنند و شهرداری فضای شهر را با تبلیغات فرزندآوری پررنگ کند.

شهرام مهدوی مطلق، فرماندار بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر مجرد در کشور وجود دارد، گفت: باید زیرساخت‌های لازم را برای ازدواج آسان و فرزند آوری آماده کنیم تا جوانان تشویق شوند.

او افزود: یکی از مشکلات اساسی برای خانواده‌ها در حوزه اداره‌ها و کارمندان هستند که زوجین در شهر‌های مختلف مشغول فعالیت اداری بوده و گاهی با قانون‌های سختگیرانه مانع از فعالیت آن‌ها در یک شهر می‌شوند.

سرهنگ عباسی، معاون اجتماعی سپاه فتح استان گفت: در راستای منویات رهبری در گام دوم انقلاب و موضوع فرزندآوری که یکی از چالش‌های مهم در جامعه است سپاه فتح طرح‌هایی در جهت حمایت از رشد جمعیت اجرا می‌کند.

او افزود: این طرح‌ها در حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج آسان، کاهش طلاق و جلوگیری از چالش‌های ناباروری است.

سرهنگ عباسی به طرح‌های حمایتی برون سازمانی هم اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی کلینیک‌های سیار مشاوره‌ای در موضوع ازدواج، طلاق، مشاوره، تغذیه و مهارت یابی و همچنین مهیا کردن جهیزیه ارزان قیمت برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.