به همت محققان یک شرکت دانش بنیان، فناوری‌های مرتبط با نانودارو‌ها در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید می‌شود.

دکتر علی موسوی شایق رئیس مرکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولید فناوری‌های مرتبط با نانو دارو‌ها در پارک علم و فناوری سلامت مشهد فناوری‌های مرتبط با تهیه نانو دارو‌ها و نانو واکسن‌ها و انواع نانوحامل‌های محصولات آرایشی و بهداشتی در فاز‌های آزمایشگاهی و صنعتی به همت شرکت دانش بنیان "ریزسامانه بهبود درمان"تولید می‌شود که در دوران بحران کووید و با هدف تلاش برای مدیریت بیماری، ایجاد و در حال حاضر در حوزه نانودارو‌ها و نانو واکسن‌ها موفق ظاهر شده است.

او افزود: این شرکت ازجمله شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که موفق به تولید دستگاه‌های نانو سنتز شده و در دانش میکروفلوئیدیک در کشور پیشتاز است.

موسوی با اشاره به اینکه طرح ساخت دستگا نانوسنتز به منظور مدیریت بیماری کرونا ایجاد شد، بیان کرد: در آن زمان مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری بر روی تولید واکسن‌های برپایه MRNA تاکید داشت و در این زمینه حمایت‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شد.

رئیس مرکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت شرکت در مسیر ساخت تجهیزات مورد نیاز برای تولید نانو واکسن‌ها قرار گرفت، ادامه داد: در همین راستا شرکت دانش بنیان ریز سامانه بهبود درمان، موفق به تولید دستگاه نانوسنتز شد تا زمینه تولید نانو واکسن‌ها فراهم شود.

دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت، امکان تولید انواع نانودارو‌ها و واکسن از جنس لیپید نظیر لیپوزوم و پلیمر را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.