پایش مصرف گاز ۱۴ هزار اداره دولتی در خراسان رضوی

مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ۱۵ آذرماه امسال تاکنون ۱۴ هزار اداره دولتی مورد رصد و پایش قرار گرفت.

فرشید دشتی مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر رصد دقیق نحوه مصرف گاز طبیعی در ادارات و موسسات دولتی استان گفت: از ۱۵ آذرماه امسال تاکنون ۱۴ هزار اداره دولتی مورد رصد و پایش قرار گرفت و جریان گاز ۱۳ اداره دولتی که نسبت به رعایت بخشنامه مدیریت مصرف بی تفاوت بودند نیز قطع شد.

او افزود: مطابق مصوبات هیات وزیران و دستورالعمل ابلاغی از استانداری خراسان رضوی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی و عمومی استان موظف به رعایت دما رفاه (۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد) و خاموشی تجهیزات گرمایشی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل هستند.

مدیربهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: تیم‌های پایش زمستانی شرکت گاز خراسان رضوی از نیمه آذرماه امسال تاکنونی ۱۴ هزار اداره دولتی را پایش و رصد کرده و در همین مدت ۳۸۰ اخطار قطع و ۱۳ مورد قطع گاز را انجام داده است.

دشتی هدف از اجرای این طرح را کمک به پایداری جریان گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: رعایت دمای ۱۸ درجه در راهرو‌ها و ۱۸ تا ۲۱ درجه در اتاق‌ها، فعال کردن تاسیسات گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی B و A، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، انجام معاینه فنی همه موتور خانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گاز سوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت شود.

وی به موضوع ممنوعیت استفاده رستوران‌ها، فست فود‌ها و مراکز تجاری از گرماتاب‌ها اشاره و تصریح کرد: مطابق ردیف ۴ و ۵ مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱، استفاده از گاز طبیعی به منظور گرمایش استخر‌های خانگی و وسائل انرژی بر در درب ورودی یا گرماتاب در فضای باز ممنوع بوده و توسط تیم‌های پایش زمستانی نیز برخورد می‌شود.

وی افزود: شهروندان محترم در صورت مواجهه استفاده مراکز تجاری به ویژه فست فود‌ها یا رستوران‌های خیابانی از گرماتاب موضوع را از طریق مرکز امداد ۱۹۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.