جان باختن ۷ نفر بر اثر گاز گرفتگی در شهرستان نمین

فرماندار شهرستان نمین گفت: استفاده از کباب پز‌های گازی بلای جان شهروندان نمینی شده و باید در استفاده از این وسیله محتاط‌تر عمل کرد.

طیب امینی،‌ فرماندار شهرستان نمین گفت: متأسفانه در ۴۸ ساعت گذشته ۷ نفر از شهروندان نمینی بر اثر استنشاق گاز خطرناک مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

فرماندار شهرستان نمین گفت: در بررسی علل و عوامل جان باختن این ۷ نفر بر اثر گاز گرفتگی نقص فنی در استفاده از بخاری، آبگرمکن دیواری، عدم استفاده از کلاهک ایمنی H شکل و مهمتر از همه استفاده از کباب پز‌های گازی در اتاقک‌های کوچک اعلام شده است.

امینی افزود: متأسفانه در برخی واحد‌های مسکونی به جای استفاده از پکیج عده‌ای از ساکنان این واحد‌های مسکونی از بخاری‌های بدون دودکش و کباب پز‌های گازی استفاده می‌کنند که این امر از علل و عوامل مرگ خاموش به شمار می‌رود.

او از شهروندان نمینی خواست؛ در فصل زمستان مراقب سلامت خود باشند و با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و ایمن در کنار مصرف بهینه گاز جانب احتیاط را رعایت کنند.

فرماندار نمین گفت: دهیاری‌ها تلاش می‌کنند تا آموزش روستانشینان را در استفاده از وسایل گازسوز انجام دهند تا روستا‌هایی که به تازگی از نعمت گاز بهره‌مند شده اند به خاطر بی اطلاعی و عدم آگاهی از کباب‌پز‌ها و بخاری‌های بدون دودکش استفاده نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار