افزایش مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق

همه بانوان متأهل دارای فرزند می‌توانند تعهدات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را در محل سکونت خانواده سپری کنند.

تأکید بر اجرای موارد مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در  بخشنامه‌ای به همه  دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات تابعه وزارت بهداشت ابلاغ شد.

تاریخ اجرای بخشنامه، از تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. در راستای اجرای این قانون، تشویق کارکنانی که در یک سال گذشته، ازدواج کرده و یا دارای فرزند شده اند، در روز ملی جمعیت لازم‌الاجرا است.

همچنین همه  بانوان متأهل دارای فرزند مشمول ماده ۲۷ قانون، می‌توانند تعهدات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را در محل سکونت خانواده سپری کنند و همچنین مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر دو سال، می‌توانند در دوره بارداری و تا دو سالگی فرزند، آغاز خدمت موضوع قانون مذکور را به تعویق بیندازند.

در ادامه این بخشنامه و براساس بند  ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"، مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط به ۹ ماه تمام افزایش یافته و لازم است مؤسسات تابعه نسبت به پرداخت تمامی اقلام حقوقی­ مندرج در حکم کارگزینی کارمندان در زمان مرخصی زایمان به‌ جزء فوق‌العاده نوبت‌کاری و فوق‌العاده اشعه که مطابق مقررات مربوطه مستلزم حضور و اشتغال تمام‌وقت افراد است اقدام کنند.

در پایان نیز ضمن تأکید بر لزوم اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار، حداقل ۴ ماه در دوران بارداری، در مشاغلی که امکان دورکاری در آن‌ها فراهم است، مقتضی است پیگیری و اقدام لازم به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار