دستگیری شکارچی غیر مجاز گراز در دزفول

حافظان طبیعت در ایستگاه محیطبانی قلعه شاداب شهرستان دزفول، در معیت پرسنل انتظامی بخش شهیون با اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری یک نفر شکارچی گراز وحشی و کشف دو قبضه اسلحه غیر مجاز شکاری و جنگی گشتند.

مسعود نوری پور به نقش حیات وحش در زنجیره اکوسیستم اشاره کرد و گفت: هر گونه شکار بی رویه یا آسیب به جانوران وحشی منجر به اختلال در نظم چرخه طبیعت میگردد.

او با بیان اینکه هرگونه زنده گیری یا شکار گونه های حیات وحش بدون اخذ مجوز ممنوع است، ادامه داد: متخلف مذکور با توجه به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی گردیده و در نهایت وفق قوانین محیط زیست محکوم به پرداخت جزای نقدی ناشی از خسارت وارده بر حیات وحش خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: هدف از صدور پروانه یا مجوز های شکار و صید را نظام مندی و مدیریت جمعیت حیات وحش و همچنین حذف گونه های آسیب رسان دانست و از کلیه علاقمندان یا شاغلین این حرفه خواست ضمن احترام به قوانین و مقررات جاری کشور به منظور حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از انقراض گونه های جانوری با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه اقدام نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.