معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم اقدامات جدی پیشگیرانه برای کاهش تصادفات آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کاهش تصادفات در استان نیاز به اقدامات جدی پیشگیرانه از بعد عملیاتی و نظارتی دارد.

آقای ذاکری در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی گفت:روند تصادفات و تلفات ناشی از آن در استان افزایشی است و وضعیت مناسبی ندارد.

وی از بزرگراه شهید کسایی تبریز به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان یاد کرد و افزود: این بزرگراه به ویژه در ورودی تبریز بسیار پرحادثه است که قرار شده است با هماهنگی با شهرداری تبریز رفوژ یا گذرگاه میانی این بزرگراه در ورودی تبریز حذف و تا پایان خرداد ماه یک خط عبوری به آن اضافه شود.

وی همچنین گفت: تردد ۱۳ درصدی خودرو‌های سنگین در ورودی شهر‌های استان نیز عدد بالایی است و نیاز است که راه آهن حمل بخشی از این بار را بر عهده بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست برای تجهیز و تقویت بیمارستان طالقانی تبریز برای خدمات دهی به تصادفی‌های غرب تبریز هر چه سریعتر اقدام کند.

وی همچنین گفت: دلایل تصادفات بزرگراه تبریز- سهند نیز با کار کارشناسی بررسی شود و علائم هشدار دهنده در این مسیر افزایش یابد.

رئیس پلیس راه استان  آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در سوانح رانندگی استان در ۸ ماهه نخست امسال ۵۸۹ فوتی و ۴۰۰ مجروح داریم و محور‌های اهر- تبریز، بناب - تبریز و تبریز - میانه از محور‌های خطرناک و پرحادثه استان است که نیاز به توسعه و تعریض و ایمن سازی دارد.

سرهنگ کریم نژاد علت عمده بروز سوانح رانندگی را بی توجهی به ویژه در نتیجه استفاده از گوشی همراه، تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و یادآور شد: فوت ۳۸ درصدی سرنشینان خودرو‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آنان بستن کمربند ایمنی را جدی نمی گیرند.

وی با بیان اینکه فوت ۵۲ درصد از مصدومان سوانح رانندگی استان در بیمارستان‌ها نیاز به بررسی و رسیدگی جدی دارد افزود: قرار بود در مرند، میانه، مراغه و اهر بیمارستان‌ها از نظر تروما تجهیز و تقویت شوند و در تبریز نیز غیر از بیمارستان امام رضا (ع) که ظرفیت همه تصادفی‌ها را ندارد دو بیمارستان در شرق و غرب تبریز به این منظور آماده سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار