احیای بافت فرسوده در اولویت

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران احیای بافت فرسوده را در اولویت دانست.

علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به نقش آفرینی مجمع عمومی و عادی انبوه سازان در احیای بافت‌های فرسوده، گفت: احیای بافت فرسوده در اولویت است.

او افزود: پیگیری‌ها و بسته‌های تشویقی در این مورد  در استان آغاز و از آبان ماه امسال ابلاغ شد.

دیوسالار با اشاره به اینکه صدور مجوز‌ها از ۵۰ متر به بالا انجام و توسط شهرداری می‌توان پروانه صادر کرد، گفت: محدودیت متراژ برای پروانه و کاربری‌های غیر مسکونی بالای عرض ۱۲ متر نیز برداشته شد و در کسری پارکینگ نیز شهرداری‌ها مکلف به تامین شدند.

او با تاکید بر اینکه گسترش انجمن در توسعه استان نقش دارد، افزود: طی مصوبه هیات وزیران از سال ۷۵ که به دلیل عدم پیگیری مجمع انبوه سازان و کم توجهی شهرداری‌ها نیز به بخشنامه دولت، مازندران از قافله عقب ماند.

دیوسالار گفت:نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است و ۴۵ درصد آن به پروژه‌های خود مالک بر می‌گردد همچنین شهرداران در احیای بافت فرسوده و بلندمرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاران به انبوه سازی در مازندران زیاد است، افزود: در حوزه گردشگری نیز این اقبال دیده شده و انبوه سازانی که اراضی در اختیار دارند با توجه به اینکه احداث واحد مسکونی در حریم و خارج از حریم ممنوع است، اما طبق مصوبه اداره کل راه و شهرسازی اجازه دارد در خارج از حریم شهر‌ها برای انبوه سازی تغییر کاربری صادر کند.

دیوسالار گفت: یکپارچه سازی و حفظ رعایت معماری منطقه در ساخت و ساز حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار