اتصال ۱۱ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۷ سایت توسعه شبکه اینترنت پرسرعت همراه در سطح روستاهای استان راه‌اندازی و اهالی ۱۱ روستای استان از نعمت تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

بهی از راه‌اندازی، ۷ سایت جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان خبر داد و گفت: طی ۱۰ روز گذشته با راه اندازی این سایت‌ها ۱۱ روستای دیگر استان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

او افزود: از این تعداد، سه سایت چاه شهید فغانی و کامرانیه شهرستان طبس و علی آباد داورآباد شهرستان بیرجند جدیدالاحداث هستند که مجهز به تکنولوژی نسل ۳، ۲ و ۴، پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را برای ۶ روستای استان برقرار کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: با ارتقا چهار سایت آسفیچ، شواکند و درخت توت شهرستان سربیشه و کلاته مهرک شهرستان زیرکوه نیز ۸ روستای استان که از پوشش تلفن همراه برخوردار بوده اند، از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی با اشاره به بهره‌مندی حدود ۷۵۰ خانوار روستایی استان از اینترنت پرسرعت همراه با اجرای این سایت‌ها، اظهار کرد اعتبار اجرای این پروژه‌ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و توسط اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول اجرا شده است.

او در ادامه با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستایی عنوان کرد: در ادامه این طرح نیز طی یک هفته گذشته سایت تلفن همراه روستای باغستان زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شده که پوشش تلفن همراه را در سطح این روستا برقرار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار