راه اندازی ۸۶ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان جنوبی

۸۶ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۵۳ روستای استان با جمعیت ۲۰ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

او افزود: در این مدت ۸۶ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در نقاط مختلف خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که نقش موثری در ارتقای وضعیت ارتباطی استان داشته است.

بهی اظهار کرد: از این تعداد ۳۳ سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه، احداث و راه‌اندازی شده و همچنین ۵۳ سایت تلفن همراه روستایی برای برقراری اینترنت پرسرعت همراه به فناوری بالاتر ارتقا یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی این تعداد سایت، در مجموع ۱۵۳ روستای استان با جمعیت بیش از ۲۰ هزار خانوار طی یک سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده‌اند.

او با اشاره به تأمین هزینه‌های اجرای این طرح ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای اجرای این طرح ها که با همکاری اپراتور‌های ارتباطی به نتیجه رسیده، بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بهی با بیان اینکه تاکنون ۷۱ درصد روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند گفت: از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، اتصال ۲۵۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات باقی مانده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت سال آینده تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

او گفت: با راه‌اندازی چهار سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در ۲ هفته گذشته هشت روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی افزود: با راه‌اندازی این سایت‌ها حدود هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی استان از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرا و راه‌اندازی سایت‌های جدید فضل‌آباد شهرستان قاینات و مقیلان شهرستان زیرکوه، چهار روستای دیگر استان از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند و با ارتقای سایت‌های خانیک شهرستان فردوس و نوقند شهرستان درمیان نیز چهار روستا از پوشش اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شده‌اند.

او افزود: اعتبار اجرای این سایت‌ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین و از سوی اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.