در کمیسیون اصل نود تاکید شد:

وزارت علوم رویه غلط سازمان سنجش برای برگزاری آزمون مجدد را اصلاح کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید وزارت علوم رویه غلط سازمان سنجش برای برگزاری آزمون مجدد را اصلاح کند.

علی خضریان در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران همچنین افزود: با توجه به اینکه بر اساس استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری، سازمان سنجش نمی‌تواند دانشجویان مشغول به تحصیل یا ثبت نامی را به آزمون مجدد دعوت کند و آن‌ها را از ادامه تحصیل بازدارد و در مورد پرونده‌های مفتوح نیز پس از ابلاغ استفساریه امکان ادامه رسیدگی ندارد، سازمان سنجش همچنان در برخی موارد رویه خلاف قانون قبلی را ادامه داده و از اجرای صراحت قانون، استنکاف کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم افزود: پس از بحث و بررسی مقرر شد درباره دانشجویانی که ابلاغ رأی به آن‌ها پس از تاریخ ۲ مهرماه ۱۴۰۱ یعنی تاریخ ابلاغ قانون استفساریه باشد، ابلاغ صورت گرفته شده کان لم یکن شود و در رسیدگی به پرونده داوطلبان سال‌های ١٤٠٠ و ۱٤٠١ بر اساس قانون عمل شود و از رفتار‌های متناقض و نامتناسب پرهیز شود که هر دو مورد از سوی وزیر علوم مورد پذیرش قرار گرفت.

خضریان خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد ظرف یک هفته نسبت به اصلاح رویه‌های غلط گذشته اقدام و گزارش آن به کمیسیون اعلام شود. در صورت عدم اقدام مناسب موضوع در جلسه آتی هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مطرح و نحوه ادامه رسیدگی و برخورد با ترک فعل و عدم اجرای قانون از سوی رئیس سازمان سنجش و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
خوب خدا روشکر معلومه تو کنکور تقلب کردن و به جاهایی هم وصلن که نباید دوباره امتحان بدن اینها هم مثل مختلسین وجه اجتماعی هم پیدا کردن کسی حق نداره عالیجنابان رو از سر کلاس پزشکی بکشه بیرون پول دادن سوال خریدن الانم چند ترم درس خوندن دمشون گرم واقعا
آخرین اخبار