ناکامی عامل کلاهبرداری با فروش قطعات خودرو در فضای مجازی

 رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی و دستگیری فردی که در پوشش فروش قطعات خودرو در سایت دیوار از مردم کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

 سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که با هدف پیدا کردن یک سری قطعات خودرو به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی با قیمت بسیار مناسب، با درج‌کننده این آگهی تماس و مبلغ ۴۵ میلیون ریال واریز کرده، اما طرف مقابل در ادامه دیگر پاسخگوی تماسش نبوده و متوجه شده که قربانی کلاهبرداری شده است.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم دخیل در این کلاهبرداری را شناسایی و پرونده را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی دادند.

‏ سرهنگ رضایی در این رابطه تاکید کرد: به هیچ عنوان فریب آگهی‌های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورده و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت‌های واسط آگهی مثل دیوار قبل از رویت کالای سفارشی به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنید.

رئیس پلیس فتا گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی کارشناسان این پلیس و رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.