آمریکا ۶۰ تانکر دیگر از نفت و گندم سوریه را سرقت کرد

نظامیان آمریکایی بار دیگر ۶۰ تانکر و کامیون از نفت و گندم سوریه را دزدیده و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی ۶۰ تانکر کامیون حامل گندم و نفت را به سرقت برده و این محموله را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به شمال عراق و پایگاه‌های خود در آن منتقل کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» به نقل از منابع محلی گزارش داد ۳۶ تانکر نفت از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به پایگاه‌های آمریکایی در شمال عراق منتقل شده اند.

این رسانه به نقل از منابع خود اعلام کرد که ۲۴ کامیون دیگر نفت و گندم دزدیده شده از منطقه الجزیره در شرق سوریه از گذرگاه غیرقانونی مرزی الولید وارد عراق شدند.

طی یک هفته گذشته، ده‌ها تانکر حامل نفت سوریه توسط نیرو‌های آمریکایی از طریق گذرگاه‌های غیر قانونی حومه حسکه واقع در شمال شرق سوریه به عراق منتقل شدند.

پیشتر اعلام شد اشغالگران آمریکایی در مناطق نفت خیز منطقه الجزیره سوریه مستقر شده اند و با سرقت نفت و محصولات، علاوه بر تامین نیاز شبه نظامیان تروریست، به مردم سوریه خسارت‌های مالی جدی وارد می‌کنند.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه خسارات وارد شده به صنعت نفت و گاز این کشور در طول ۱۱ سال جنگ را ۱۰۷ میلیارد دلار برآورد کرده است. وی گفته دمشق به دنبال غرامت از آمریکاست که مناطق غنی از منابع سوریه را در شمال و شمال شرق کنترل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار