رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از سران عرب و مسلمان خواست تا مسجد الاقصی را از تجاوز صهیونیست‌ها «نجات» دهند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس"، امروز چهارشنبه، از رهبران عرب و مسلمان خواست تا مسجد الاقصی را "نجات" دهند.

طبق بیانیه صادره از حماس، اسماعیل هنیه در یادداشتی برای رهبران، سران و مقامات عرب و مسلمان به سیاست کابینه جدید رژیم صهیونیستی در قبال مسجد الاقصی و برنامه هایش برای کنترل کامل آن پرداخت.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی صبح روز سه‌شنبه تحت حفاظت شدید پلیس به مسجد الاقصی یورش برد.

هنیه در این یادداشت متذکر شده است: می‌خواهم در مورد خطری قریب‌الوقوع که مقدسات ما در فلسطین به ویژه مسجد الاقصی را با روی کار آمدن یک دولت راست افراطی صهیونیستی تهدید می‌کند، هشدار دهم.

وی افزود که کابینه کنونی اسرائیل "سطح تنش را با یورش بن غفیر به مسجد الاقصی با انگیزه‌های مذهبی و سیاسی بالا برده است. "

هنیه ابراز عقیده کرد که "اظهارات نژادپرستانه بن غفیر نشان دهنده نیت رژیم افراطی اشغالگر برای تحمیل حاکمیت خود بر مسجد الاقصی است. "

رئیس دفتر سیاسی حماس این تحولات را خطرناک و غیرقابل تحمل توصیف کرد و نسبت به انفجار یک رویارویی جدید در فلسطین که عواقب ناخوشایندی برای منطقه خواهد داشت، هشدار داد.

هنیه گفت: مردم فلسطین و مقاومت، سیطره آن‌ها بر مسجد الاقصی یا تقسیم و تبدیل آن به یک حقیقت را نخواهند پذیرفت.

وی از رهبران و مقامات عرب و مسلمان خواست تا "موضع روشنی در قبال نیات این رژیم افراطی داشته باشند، رژیمی که موج جدید استعماری را بر اساس دیدگاه ایدئولوژیک تلمودی با هدف محو حقوق مردم فلسطین، کنترل سرزمین آن‌ها و یهودی سازی مقدسات آن‌ها به راه انداخته، است. "

هنیه تاکید کرد: "این سطح از تجاوزات سازماندهی شده توسط باند‌های شهرک نشین و افراط گرایان صهیونیست تحت حمایت رژیم اشغالگر و سرویس‌های امنیتی آن، همبستگی عربی و اسلامی برای مقابله با آن بوسیله تمام ابزار‌های موجود برای نجات مسجد الاقصی را می‌طلبد. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار