کاهش دید افقی در محورهای ارتباطی مهاباد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و مه غلیظ دید افقی در جاده های این شهرستان بویژه در محورهای کوهستانی به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافته است.

رحمت نویدنیا، رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف که از شامگاه گذشته در این شهرستان آغاز شده علاوه بر کاهش دید، جاده‌ ها نیز لغزنده بوده هر چند که چندین نوبت برفروبی و نمک پاشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد به سردشت به بیش از ۱۵ سانتیمتر رسیده است، افزود: مأموران راهداری هم اکنون در حال برفروبی (تیغه‌زنی) و نمک‌پاشی جاده‌ها و محورهای ارتباطی این شهرستان بویژه گردنه های زمزیران و جواله‌ره‌شان در محور مهاباد - سردشت و قره‌بلاغ در محور مهاباد - بوکان هستند.

نویدنیا اضافه کرد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای ارتباطی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ از وضعیت جاده‌ها آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.