در پی درخواست اسقف کلیسای ارتدکس روسی برای برگزاری مراسم کریسمس ارتدکس، پوتین خواستار آتش بس موقت شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به وزارت دفاع دستور داد تا آتش‌بس «در سراسر خط جنگی با اوکراین» را از ساعت ۱۲:۰۰ (به وقت مسکو) روز ۶ ژانویه، تا ساعت ۲۴:۰۰ روز ۷ ژانویه، برقرار کند.

کرملین با اعلام این دستور در بیانیه تاکید کرد که این دستور در پی درخواست «کیریل یکم» اسقف کلیسای ارتدکس روسی صادر شده است. با توجه به اینکه بسیاری در این تاریخ کریسمس ارتدکس را جشن می‌گیرند، پوتین از اوکراین خواست با آتش بس موافقت کند و به [مردم]این فرصت را بدهد که در مراسم شب کریسمس و همچنین در روز میلاد مسیح شرکت کنند.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، این تصمیم ولادیمیر پوتین را «ریاکارانه» خواند و گفت: «روسیه باید سرزمین‌های اشغالی را ترک کند و تنها در اینصورت آتش‌بس موقت خواهیم دید.»

وی در پیامی توییتری هم نوشت: «ریاکاری را برای خودتان نگه دارید.» تصمیم روسیه به دنبال درخواست «پاتریارک کریل» رئیس کلیسای ارتدکس روسیه، اتخاذ شد و مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اکنون در واکنش به این مسئله آن را «تله بدبینانه و عنصری تبلیغاتی» خواند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان از پوتین خواست تا هرچه زودتر آتش‌بس یکجانبه را برقرار کند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به دستور رئیس‌جمهور روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت در اوکراین گفت: «پوتین دنبال اکسیژن است.»

بایدن گفت: «تمایلی به پاسخ دادن به همه اظهارات پوتین ندارم، اما برای من جالب بود که او آماده بمباران بیمارستان ها، مهدکودک‌ها و کلیسا‌ها در شب ۲۵ دسامبر (کریسمس) و سال نو بود. پوتین با ارائه پیشنهاد آتش بس در اوکراین به دنبال فضا برای تنفس است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
بنظرم اون اُسخوف رو اعدام کنید مخفیانه تا همه دردسر های بعدی تموم بشه. احتمالا این درخواست کلیسا از طرف شخصی نفوذی بوده که اهداف اروپا را دنبال می کند و اصلا به فکر مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۰۸:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
جنگ اوکراین یکی از مسخره ترین و مزخرفترین جنگهای 80 سال اخیر است.

از یک طرف روسیه را دومین ابرقدرت جهان وصاحب یکی از بزرکترین زرادخانه های  سلاحهای متعارف و هسته ای معرفی کردند و از طرف دیگر روسیه در گرداب جنگ اوکراین گیر افتاده است و برای تهیه سلاح و مهمات جنگی محتاج کشورهای ایران و کره شمالی و سوریه است.!!!!!!!!!!!!!!!

ایا این به تمسخر گرفتن و توهین به شعور ملتها نیست؟؟؟؟


ایا این نشان نمی دهد که گلوبالیستها ، ملتها را احمق هایی می دانند که از درک واقعی موضوعات عاجزند و با کمک رسانه هایشان هر دروغ و هر چرندیاتی را در باور انها می ریزند.

بعید نیست بعد از مدتی مسکو و سایر شهرهای روسیه بمباران و موشکباران شود و روسیه نتواند هیچ عکس العملی نشان دهد.

اگر به تحولات بعد از جنگهای جهانی اول و دوم نگاه کنیم می بینیم که :

شوروی ابرقدرتی قلابی و ساختگی توسط گلوبالیستها بود که   هم در ظاهر نقش رقیب اتمی  امریکا را بازی می کرد تا عدم استفاده از سلاح هسته ای در جنگها توجیه شود و بگویند جنگ هسته ای برنده ندارد و دروغ بودن سلاح هسته ای لو نرود و ملتها همچنان در ترس و وحشت از این سلاح خیالی به سر برند  و هم هر موقع می خواستند در دنیا بحران ایجاد کنند به شوروی نقشی ظاهری می دادند اما در عمل توسط گلوبالیستها کنترل و هدایت می شد.
حتی در جنگ جهانی دوم منبع تامین اسلحه و اذوقه شوروی کشور امریکا بود.

بعد از مدتی با کودتایی نمایشی و ساختگی توسط وزرای مخالف گورباچف و رییس کا گ ب   این کشور را دچار فروپاشی نمودند و سالها سر ملتها را با ان گرم نمودند.

حالا هم با بزرگترین بازمانده شوروی یعنی روسیه بحران دیگری را در جهان ایجاد کرده اند. یعنی جنگ اوکراین و به قول یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ،جنگ اوکراین حد اقل 10 سال طول خواهد کشید.

ایت الله خامنه ای تنها شخصیتی در رهبران جهان بودند که کودتای شوروی را ساختگی دانستند. 
         
جنگ اوکراین به حذف پوتین و مدودوف منجر خواهد شد و همچنین یک حقیقت را به خوبی نشان خواهد داد:

سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد.                             
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۰۲ ۱۵ دی ۱۴۰۱
این است سند صلح طلب بودن مرد بزرگ ولادیمیر پوتین پدر مهربان و انساندوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
U-238 !!
اسمت رو بذار ریاکار ۲
آخرین اخبار