همکاری شرکت‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا برای رصد نظامیان روسیه

یک پایگاه خبری آمریکایی فاش کرد که یک شرکت جاسوسی آمریکایی با انگلیسی‌ها در مورد رصد فعالیت‌های نظامیان ارتش روسیه همکاری دارد.

برخی اسناد تازه منتشر شده از یک پایگاه اطلاع رسانی در آمریکا نشان می‌دهد یک شرکت خصوصی جاسوسی آمریکایی از فناوری‌های غیرقانونی برای ردیابی و رصد بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می‌کند و در کنار این فعالیت از یک برنامه ویژه اطلاعاتی نیز برای رصد نظامیان روسی در اوکراین و ارائه اطلاعات آنان به ارتش انگلیس نیز استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری المیادین به نقل از اسپوتنیک، "گِرِی زون" که یک پورتال تحقیقاتی آمریکایی است، به تازگی اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت "آنومالی ۶" از یک فناوری جاسوسی استفاده کرده است که به کمک آن می‌توان فناوری برنامه ریزی حملات نظامی و توپخانه ای، ترورها، جذب دارایی‌ها و سایر اقدامات را از طریق تحلیل داده‌ها به دست آورد.

به گفته منابع خبری شرکت آمریکایی آنومالی ۶ اقدامات غیرقانونی خود را با رصد و تفکیک داده‌های کاربران تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان و تطبیق آن با پروفایل‌های آنلاین آن‌ها انجام می‌دهد.

گفته می‌شود که تاسیس کنندگان این پورتال جاسوسی کهنه سربازان اطلاعاتی ارتش آمریکا هستند که توان رصد و ردگیری بیش از سه میلیارد وسیله هوشمند در جهان را دارند.

طبق اسناد به دست آمده این پورتال جاسوسی در حال انجام یک جنگ نیابتی در اوکراین به ضرر روسیه است. پیش از این برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که این شرکت قبلا در تشکیل یک ارتش مخفی تروریستی اوکراین و حمله به پل کریمه دست داشته است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود به حضور فعال انگلیس در جنگ اوکراین علیه روسیه اشاره کرد و نوشت: «ناظران مدتهاست که گمان می‌کنند لندن به شدت در حملات مخرب‌تر رژیم کی‌یف ضد روسیه دخالت داشته است. در ماه اکتبر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا مستقیماً در حمله تروریستی به خطوط لوله نورد استریم شرکت داشت».

اسناد فاش شده گری زون همچنین نشان می‌دهد که چطور از فناوری جاسوسی شرکت آمریکایی آنومالی ۶ برای رصد لحظه‌ای نظامیان، تجهیزات و مواد مرگبار ارتش روسیه قبل و بعد از جنگ اوکراین استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار