راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم تبریز

فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم تبریز راه اندازی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد امکانات تست مورد نیاز برای آلایندگی موتور‌های دیزلی و دستیابی به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور راه اندازی شده است.

صابر پرنیان در آیین راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی در شرکت ایدم افزود: با اجرای این پروژه از خروج ارز که برای انجام آزمون‌های مورد نیاز تطابق موتور‌های تولیدی با استاندارد‌های آلایندگی (یورو ۴، یورو ۵ و یورو ۶) تعریف شده است جلوگیری می‌شود.

او  با اشاره به تداوم آهنگ شکست رکورد تولید در ایدم در یک دهه گذشته ادامه داد: در فاز اول این پروژه با راه اندازی دینامومتر آترون و تجهیزات جانبی مربوط به اندازه گیری توان و گشتاور در سیکل گذرا و همچنین سامانه تامین هوای استاندارد حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر این طرح در مرحله بهره برداری است.

او گفت: فاز دوم تجهیز اتاق آزمون به دستگاه اندازه گیری آلاینده‌های گازی، دستگاه اندازه گیری جرم ذرات اگزوز PM، دستگاه اندازه گیری تعداد ذرات اگزوز PN و دستگاه اندازه گیری فشار احتراق داخل محفظه سیلندر با اعتباری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

پرنیان به اهمیت شروع تولید و تجاری سازی موتور ۴۵۷ با تنوع ۴ تیپ بعد از یک دهه توقف تولید اشاره کرد و افزود: از اوایل دهه گذشته و با شروع اعمال تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی، موتور ۴۵۷ به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شرکت و یکی از ارکان مهم توسعه صنعت حمل و نقل کشور به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری به شرکت بنز آلمان متوقف شده بود که در حال حاضر تولید و تجاری سازی این محصولات دوباره آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص طرح‌های توسعه تولید موتور‌های دیزلی در داخل کشور تاکید کرد: با اجرای طرح‌های توسعه شرکت ایدم علاوه بر کاهش ارزبری، نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار به ازای هر موتور برای انجام فرایند کالیبراسیون و صدور گواهی استاندارد آلایندگی و عملکرد موتور صرفه جویی ارزی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار