رونمایی از کتاب «یک قاسم دو کربلا»

کتاب «یک قاسم دو کربلا» بر اساس نوار‌های مرکز اسناد دفاع مقدس در خصوص فراز و نشیب‌های پیش روی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ تألیف شده است.

باهدف آشنایی نسل جوان با شخصیت سردار شهید جاح قاسم سلیمانی نشست رونمایی و معرفی کتاب «یک قاسم دو کربلا» اثر مجید سانکهن با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی آذربایجان‌غربی برگزار  شد.

کتاب «یک قاسم دو کربلا» بر اساس نوار‌های مرکز اسناد دفاع مقدس در خصوص فراز و نشیب‌های پیش روی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ تألیف شده است.

این‌کتاب، با اینکه اولین کتاب مستند داستانی است که بر اساس دفاتر راوی و رونمایی از کتابنوار‌های مرکز اسناد دفاع مقدس و روایت راوی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ تألیف شده است؛ اما به هیچ وجه بنای خاطره‌گویی ندارد و در یک مثلث روایی و اسنادی ۱) راوی فرمانده ۲) دفترچه راوی و ۳) نوار تألیف شده است.

سعی نویسنده در تألیف این کتاب بر این بوده که زمختی روایت‌های پنهان در اسناد جنگ را با داستانی کردن آن‌ها برای مخاطب قابل درک و استفاده کند و خواننده را با حاج قاسم در التهابات و حوادث تلخ و شیرین دو عملیات کربلای ۴ و ۵ همراه سازد.

مجید سانکهن، نویسنده این کتاب درخصوص فضای شکل گیری این کتاب می‌گوید: «وقتی حرف به حرف این کتاب را می‌نوشتم تمام تلاشم این بود که بتوانم برای اولین بار با خوانش داستانی از اسناد تحقیقی جنگ (نوار و دفترچه راوی) خوانندگان جوان را با یک فرمانده خاص (حاج قاسم سلیمانی) و یک راوی فرمانده جوان و پر ایده و انرژی (آقای نادر نوروز شاد) آشنا کنم.»

این کتاب از دو بخش «از من» و «از تو» تشکیل شده است. فصل‌های «از من» قصه‌های جذاب زندگی نادر نوروز شاد و فصل‌های «از تو» قصه‌های حاج‌قاسم از نگاه آقا نادر نوروز شاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.