رشد ۱۵ درصدی سرمایه گذاری در حوزه ماشین آلات کشاورزی

وزیر صمت گفت: در حوزه ماشین آلات کشاورزی سرمایه گذاری ۱۵ درصدی شده است.

فاطمی امین‏، وزیر صمت گفت: یکی از کار‌های خوب‏، انجام فرصت‌های مطالعاتی در وزارت صمت است و ۲۷نفر از استادان دانشگاه‌ها در این وزارتخانه فرصت‌های مطالعاتی را سپری می‌کنند.

به گفته وی تا کنون ۲۵ کنسرسیوم شکل گرفته و برنامه داریم که به حدود ۴۰ تا ۵۰ کنسیرسیوم برسانیم.

او ادامه داد: یکی از خلا‌ها این است که نیروی انسانی تربیت می‌شود که منطبق به نیاز‌های کشور نیست. نیاز‌های شغلی در آینده در سامانه ایجاد شود. رتبه بندی دانشگاه‌ها موضوع مهمی است و اگر تشویق‌ها بر اساس رتبه بدی دانشگاه‌ها باشد، معتقدم که این کار اثر بخش‌تر است.

او افزود: در ایران به لحاظ تخصص در موضوعات متنوع کم نظیر هستیم. در حوزه علم و فناوری و توانمندی در موضوع حکمرانی باید اقدامات بهتری انجام دهیم و در مسائل مدیریت و اقتصاد دانشگاه‌ها کمک کننده خوبی خواهند بود.

او افزود: وضعیت تولید در ایران خوب ارزیابی شده و رشد اقتصادی کشور ۳/۰۳ است. ۴۳/۳ میلیارد دلار واردات در سال گذشته انجام شده است. کسری تراز واردات ۱/۰۳ است و برنامه ریزی ما این است که این آمار را به صفر در سال اینده برسانبم.

او افزود: سرمایه گذاری در ماشین آلات کشاورزی ۱۵ درصد رشد داشته است که رکورد هشت ساله را زده است. دانش‏، در کتاب و مجلات نیست زمانی که دانش در ذهن افراد پرورش یافت دانش نامگذاری می‌شود.  شاخص پیچیدگی زمانی اقتدار داشته که کالا‌هایی صادر کنیم که کمتر کشوری صادر و کالا‌هایی وارد کنیم تا کشور‌های زیادی آن را صادر می‌کنند؛ و این موضوع نشان دهنده قدرت محسوب می‌شود.

او گفت: یکی از برنامه‌ها تمرکز در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۱
لطفا در واردات ماشین آلات کشاورزی دست دلالان را کوتاه کنید و به قیمت واقعی برسانید.
آخرین اخبار