تصمیم مشترک آلمان و آمریکا برای افزایش حمایت نظامی از اوکراین

جو بایدن و اولاف شولتس با ارسال خودرو‌های جنگی پیاده نظام برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه توافق کردند.

بیانیه مشترک آلمان و آمریکا مبنی بر ارسال خودرو‌های جنگی پیاده‌نظام به اوکراین، پس از تماس تلفنی بین جو بایدن و اولاف شولتس منتشر شد. این اقدام به منزله تغییر بزرگی در حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین است.

به گزارش گاردین، رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان ضمن اعلام حمایت از این تصمیم گفت: «از زمان شروع جنگ، ما به طور مداوم حمایت خود را در هماهنگی با شرکای خود گسترش داده‌ایم. منطقی است که ما نیز این قدم را برداریم».

بیانیه آمریکا و آلمان یک روز پس از آن منتشر می‌شود که فرانسه اعلام کرد خودرو‌های زرهی خود را در تلاش برای ایجاد پیشرفت در جنگ ۱۰ ماهه به کی‌یف می‌فرستد. اوکراین بار‌ها اعلام کرده است که به ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودروی جنگی پیاده نظام به اضافه ۳۰۰ تانک از غرب نیاز دارد تا به ارتش خود فرصتی برای شکستن مواضع مستحکم روسیه در امتداد خط مقدم بدهد.

گفتنی است، تا به حال، آمریکا و آلمان نسبت به فرستادن زره‌های استاندارد ناتو به اوکراین محتاط بوده‌اند، زیرا می‌ترسیدند روسیه این اقدام را «تشدیدکننده جنگ» تفسیر کند.

با این حال، روز گذشته وزرای ارشد آلمان اعلام کردند که موضع کشورشان به سرعت در حال تغییر است. هابک در بازدید از اسلو، پایتخت نروژ گفت که موضع آلمان هرگز ایستا نبوده و تحت تاثیر فرانسه و تمایل آمریکا برای تحویل تانک‌های سبک‌تر تغییر خواهد کرد. آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرد. او پس از دیدار با همتای انگلیسی خود در لندن گفت: «من بار‌ها و بار‌ها اشاره کرده‌ام که ما با شرکای خود کار می‌کنیم تا ببینیم اوکراین به چه نوع حمایت نظامی نیاز دارد. تانک‌ها ممکن است بخشی از مرحله بعدی انتقال تسلیحات باشند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار