آمادگی مراکز بهداشتی کرمانشاه برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آمادگی مراکز بهداشتی کرمانشاه برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا خبر داد.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : سویه‌های جدید امیکرون با سرعت بالایی در جهان در حال گسترش است و به کشور ما هم سرایت کرده است و البته تعداد مبتلایان به این سویه در حال حاضر در کشور و استان ما کم است و با توجه به سرایت بالای این سویه، شاهد روند صعودی آمار مبتلایان هستیم و استان ما هم از این سویه متأثر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا بهمن ماه شدت درگیری این سویه در کشور بیشتر شود و آمار مبتلایان افزایش یابد و پیشگیری از ابتلاء به این سویه با تزریق واکسن کرونا لازم و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سرایت بالای سویه جدید ویروس کرونا بسیار مهم است و افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن‌ها گذشته است برای دریافت دز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اگر این دز به موقع تزریق نشود در زمان پیک بیماری در پیشگیری تأثیر نخواهد داشت و می‌بایست قبل از اوج بیماری دز یادآور در زمان مناسب تزریق شود.

شکیبا خاطر نشان کرد: تمامی مراکز جامع سلامت در استان کرمانشاه برای خدمت رسانی دایر هستند و انواع واکسن در مراکز موجود است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.