فشار خون بلای جان ۲۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : حدود ۲۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان به فشار خون بالا مبتلا هستند.

سارا شاه آبادی مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به سبک زندگی، تغذیه نامناسب و استفاده از فست فود‌ها امار ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر در حال افزایش است گفت : زنگ خطر این بیماری‌ها به صدا در آمده و شهروندان باید سبک زندگی کم تحرک را تغییر دهند.

وی ادامه داد: بیماری دیابت ۸ و نیم درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان را تشکیل می‌دهد.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در برنامه ارتقا سلامت وزارت بهداشت در تلاشیم تا با غربالگری افراد، مرگ‌های زود رس زیر ۷۰ سال را کاهش دهیم.

شاه آبادی بیان کرد: به همین منظور غربالگری افراد در بیماری‌های دیابت، فشار خون، سرطان‌ها مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سرطان کورکتال به صورت رایگان در ۸۱۵ خانه بهداشت در استان انجام می‌شود.

وی افزود: بسیاری از این بیماری‌ها در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارند و اگر کنترل شوند عوارض کمتری برای بیمار به همراه دارد.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان غربالگری شدند گفت: یک میلیون نفر از جمعیت استان را جمعیت بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.