آغاز کاشت زیره سیاه در سبزدشت بافق

معاون جهاد کشاورزی بافق گفت: کاشت زیره سیاه در بیش از ۲ هزار متر از اراضی سبزدشت و کوشک بافق را در برنامه داریم.

درندی، معاون جهاد کشاورزی بافق گفت: با هدف توسعه گیاهان دارویی کم آب خواه و با توجه ظرفیت منطقه سبزدشت بافق کاشت این محصول در برنامه جهاد کشاوزی قرار گرفت.

او افزود: در سال گذشته پایلوت‌هایی هم برای کاشت این گیاه در این منطقه انجام شد که با توجه به عملکرد قابل قبول محصول، توسعه این گیاه در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

معاون جهاد کشاورزی بافق گفت: زیره سیاه محصولی وحشی و بومی منطقه و غده زیره سیاه برای اولین بار در سبزدشت بافق کاشته شده که این غده‌ها از شهر خوربیاناک استان اصفهان به کشاورزان داده شده است.

درندی بیان داشت: مناطق مستعد زیره سیاه دارای ارتفاع بالای هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا و خاک دارای بافت سبک و شنی است.

او تصریح کرد: با توجه به کوتاه بودن دوره رشد این محصول و هزینه پایین مراقبت در دوره داشت که از زمستان تا بهار است، ارزش اقتصادی بالایی را برای کشاورزان دارد.

درندی گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰ کیلو زیره سیاه برداشت شود.

عبدالرضا خلیلی مدیر نمایندگی جهاد کشاورزی سبزدشت بافق نیز گفت: دهستان سبزدشت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بافق قرار دارد و با دارا بودن هزارو ۹۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا ظرفیت خوبی برای کاشت گیاهان دارویی و کم آب خواه به ویژه زیره سیاه است.

او افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چندساله درمنطقه، کاشت گیاهان کم آب خواه توصیه می‌شود.

غلامرضا توکلی از کشاورزان سبزدشتی گفت: ۲ سال پیش ۲ کیلو بذر زیره سیاه به طور پایلوت کاشتیم که خوشبختانه برداشت خوبی داشتیم.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ کیلو بذر در ۳۰۰ متر مربع در حال کاشت است و گفتنی است که در پایلوت سال گذشته در هر ۵۰ متر مربع حدود ۸۰۰ گرم زیره سیاه برداشت کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار