رئیس اداره امور عشایری یزد:

کشت گیاهان دارویی در استان یزد توسعه یافت

حسن زارع گفت: با پرداخت دو میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به عشایر، ۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گیاهان دارویی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسن زارع رئیس اداره امور عشایری یزد با تاکید بر افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی دومیلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با نرخ چهار درصد به عشایر استان پرداخت شده و ۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت این محصولات قرار گرفته‌است.

او افزود: عشایران استان درسال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از اراضی مورد بهره برداری را به کشت گیاهان دارویی شامل بادام کوهی، آویشن، شیرین‌بیان، شوید، زیره، مرزنگوش و بادرنجوبه اختصاص داده اند.

 زارع با بیان اینکه توسعه و کاشت محصولات دارویی از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایران استان محدویتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهار درصد به عشایر پرداخت می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی این قشر دنبال می‌شود.

سالانه عشایر استان حدود هزار و ۴۰۰ تن انواع فرآورده‌های دامی و لبنی شامل ۵۰۰ تن شیر، ۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۷۰ تن پشم و بیش از ۴۰۰ تن دیگر فرآورده لبنی و دامی (۲۵ درصد تولید استان) و ۳۰۰ متر مربع فرش و گلیم و سایر بافتنی‌ها (۲۰ درصد صنایع دستی)، تولید می‌کنند.

هم اکنون ۲ هزار و ۱۵ خانوار در قالب ۹ هزار نفر در مناطق عشایری ۲ شهرستان ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند و در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار