استقبال سازمان ملل از آتش‌بس روسیه در اوکراین

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، اعلام آتش‌بس روسیه را فرصتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مناطق جنگ‌زده عنوان کرده است.

در حالی که رئیس‌جمهور روسیه دستور آتش‌بس «در سراسر خط جنگی با اوکراین» راصادر کرده است، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، این اقدام روسیه را فرصتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم در مناطق جنگ‌زده عنوان کرده است.

گریفیتس در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد: «اعلام آتش‌بس ۳۶ ساعته روسیه که از ظهر امروز (جمعه) در اوکراین آغاز شده، یک خبر خوب است. این آتش‌بس فرصتی را برای ارسال کمک‌های ضروری به افرادی که به دلیل درگیری‌های شدید قادر به دسترسی به آن‌ها نبوده‌ایم، فراهم می‌کند.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما مدعی شده است دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره آتش‌بس در اوکراین در شب کریسمس اعتبار ندارد.

جوزپ بورل گفت: «ابتکار بشردوستانه روسیه درباره آتش‌بس در شب کریسمس باید با عقب‌نشینی نیرو‌ها و تجهیزات نظامی از تمامی سرزمین‌های اوکراین باشد در غیر این صورت این طور استنباط می‌شود که روسیه به دنبال خرید زمان برای تجدید قوا نیروهای خود است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار