ارتقای توانمندی ۵۲۸۰ معلم مقطع ابتدایی در سیستان و بلوچستان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در کارگاه آموزشی ویژه مدرسان شهرستانی طرح شهید همت گفت: ۵ هزار و ۲۸۰ معلم مقطع ابتدایی در سراسر استان تحت پوشش طرح شهید همت قرار خواهند گرفت.

رسول صفرزایی اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای توانمندی ها، صلاحیت‌های حرفه‌ای و افزایش دانش، تخصصی و مهارت‌های معلمان مقطع ابتدایی برگزار می‌شود.

وی افزود: مدرسان استان برای حضور در ۸ حلقه کشوری به شهرستان‌های مشهد و قم اعزام شدند تا از تجارب و دانش مدرسان و مولفان کشوری بهره‌مند شوند.

صفرزائی با بیان اینکه مدرسین استان با نمرات کامل این دوره‌ها را پشت سر گذاشته اند، گفت: فارسی اول، دوم و سوم، ریاضی چهارم، پنجم و ششم، سواد دیجیتال، هدیه‌های آسمانی، قرآن و علوم از حلقه‌های اصلی این طرح است که از هر منطقه یک یا دو مدرس در این حلقه‌ها آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت و پس از بازگشت به شهرستان خود حلقه‌های ۱۰ نفری یا ۲۰ نفری تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد ۵۲۸ حلقه در سراسر استان، ۵۲۸۰ معلم مقطع ابتدایی تحت پوشش طرح شهید همت قرار خواهند گرفت.

صفرزایی خطاب به معلمان شرکت کننده در این دوره گفت: برای اجرای این طرح جهادی عمل کنید تا به باقیات الصالحات تبدیل شود و اثری ماندگار در آینده فرزندان این سرزمین به جای بگذارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل در بخش دیگری اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی و نگهداشت بازماندگان از تحصیل را در نوع خود بی نظیر عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح به نوعی فرمان ایست به موضوع بازماندگی از تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

صفرزایی افزود: برای اجرای بسته‌های تحولی زبان آموزی پایه اول در کل کشور ۸۳۰۰ کلاس تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۸۰۷ کلاس به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که نشان دهنده توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار