مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه سپری شده از سال جاری ۳۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره کل در استان صادر شد.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : در راستای اعمال نظارت و قوانین و برخورد با موارد متخلف و عدم انطباق با استاندارد‌های ملی کمیته علائم و کنترل کالا به منظور تصمیم گیری در مورد پرونده‌های واحد‌های تولیدی، با حضور مدعوین دستگاه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن، اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی در محل این اداره کل برگزار شد.

به گفته وی مطابق تصمیمات اخذ شده تعداد ۳۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و ۳۷ پروانه بر اساس امتیاز منفی کسب شده از نتایج آزمون و نداشتن نظام کنترل کیفیت در واحد‌ها ابطال شدند.

حسین‌پور افزود: در نیمه اول امسال برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد به این اداره کل صدور ۵۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد بود که خوشبختانه با تلاش کارکنان ساعی این اداره‌ی کل و جاری بودن نظام کنترل کیفیت در واحد‌های تحت پوشش فاقد پروانه، تاکنون ۳۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی‌های استاندارد از سوی واحد‌های تولیدی متخلف علاوه بر ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اینگونه واحد‌ها بر اساس نوع تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد کرمانشاه شکایت خود را از مراکز تولیدی و خدماتی استان را اعلام کنند.

حسین‌پور در بخش دیگر از صحبت‌های خود اظهار داشت: اگر شهروندان کد ۱۰ رقمی رهگیری استاندارد کالایی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کردند و پس از چند لحظه برای آن‌ها تاییدیه‌ای نیامد، پس علامت استاندارد آن کالا جعلی و کالا فاقد استاندارد لازم است و مراتب را گزارش دهند تا با فروشنده و تولیدکنندگان آن کالا برخورد قضایی صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اضافه کرد: حتی اگر کالایی علامت استاندارد داشت، اما مصرف کنندگان نسبت به کیفیت آن محصول ناراضی بودند، باز می‌توانند برای بررسی به اداره استاندارد شکایت کنند و در صورت رعایت نشدن قوانین و مقررات استاندارد آن کالا با تولیدکننده برخورد قانونی مانند تعلیق پروانه تولید تا رفع مشکل کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.