در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دستگاه‌ها باید از ابتدای سال تاریخ برگزاری آزمون خود را به سازمان سنجش اعلام کنند

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: دستگاه‌ها باید زمانی را برای برگزاری آزمون‌های خود مشخص کنند.

عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه چند روز پیش گفته بود: برای برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه آماده هستیم؛ اما سازمان سنجش آموزش کشور که طبق قانون مجری برگزاری این آزمون است، برای انجام آن در سال جاری وقت ندارد.

عبدلیان‌پور ادعا کرده بود: تاکنون درباره برگزاری آزمون کارشناسان رسمی چند مکاتبه با سازمان سنجش آموزش کشور داشته ایم و در نهایت قرار بر این شد که اگر امسال آزمون برگزار نشود، ثبت نام از داوطلبان امسال انجام شود و نیمه نخست سال ۱۴۰۲ این آزمون به طور مشترک برگزار شود.

در همین راستا، حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش پاسخ داد: بسیاری از آزمون‌های سراسر کشور برای سازمان سنجش موظفی شده اند و باید در زمان‌های مشخص برگزار شوند.

او ادامه داد: آزمون خانه وکلا و کارشناسان قضائی یکی از آزمون‌های موظفی سازمان سنجش است که باید حتما زمان برگزاری آن مشخص شود. ما از خانه وکلا درخواست می‌کنیم که ابتدای هر سال روز برگزاری آزمون را مشخص کنند تا سازمان سنجش با برنامه‌ریزی بتواند این آزمون را برای کارشناسان قضائی و وکلا برگزار کند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اظهار کرد: خانه وکلا بدون مشخص کردن زمان از سازمان سنجش می‌خواهد تا آزمون را برگزار کند که در حقیقت این امر نشدنی است؛ زیرا کارکنان و سیستم وقت کافی برای برگزاری ندارند.

وی ادامه داد: متقاضیان این آزمون می‌توانند امسال ثبت نام کرده و در اولین فرصت سال آینده آزمون بدهند.

مروتی در پایان توصیه کرد: از خانه وکلا و تمام دستگاه‌هایی که به نحوی با سازمان سنجش در ارتباط هستند، می‌خواهیم  برای برگزاری آزمون‌ها با ما همکاری کرده و زمانی را برای برگزاری آزمون‌ها در سال آینده مشخص کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار