ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در پیست بارده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هفت هزار متر از اراضی منابع طبیعی استان برای ایجاد سامانه گردشگری در بارده واگذار می‌شود.

علی حیدری اظهار داشت: همه دستگاه‌ها بدنه یک جامعه هستند، اما عادت کرده‌ایم عدم انجام کار‌ها را گردن یکدیگر بیندازیم در صورتی که اگر کاری هست همه با هم باید برای انجام و محقق شدن نتیجه تلاش کنیم.

وی افزود: چهار بانده کردن جاده پیست اسکی بارده امکان پذیر نیست، اما تعریض شدن در حدی که امکان پارک ماشین در اطراف ایجاد شود مانعی ندارد و به محض بهبود شرایط جوی انجام می‌شود.

حیدری اضافه کرد: این عملیات طرح توسعه این جاده نیاز به اعتبار زیادی ندارد و می‌توانیم رزمایشی شبیه به رزمایش منظریه را در این منطقه پیاده کنیم.


بیشتر بخوانید


وی توضیح داد: ایجاد سرویس بهداشتی، روکش و آسفالت، جایگاه پلیس، استراحتگاه و… طرح مطالعاتی دارند که باید بررسی شود انجام این کار‌ها از طریق سرمایه‌گذار چگونه انجام خواهد شد.

حیدری بیان داشت: مشکل اصلی پیست بارده تنها تعریض جاده نیست بلکه مشکلات فرهنگی، عدم دسترسی سریع آتش نشانی و نیرو‌های انتظامی به محل، محلی برای استراحت نیرو‌های امدادی و انتظامی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از مواردی است که باید در محل احداث شود.

وی با اشاره به اینکه بارده منطقه گردشگری با ظرفیت بالا و فاصله کم به مرکز استان دارد، گفت: سعی داریم که بودجه لازم را از اعتبارات امسال کنار بگذاریم تا عملیات ساخت و ساز در این محل تا قبل از آغاز فصل بارش سال آینده به پایان برسد.

حیدری افزود: فعالیت‌های فرهنگی در منطقه پیست باید تقویت شود که بهتر بود به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دهه فاطمیه تصاویر یا بنر‌هایی در محل نصب شود یا حداقل امکانات فراهم بود تا اذان در محل پخش شود که باید برای این فعالیت‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد.

وی به طرح‌های توسعه گردشگری در روستا‌ها اشاره و اضافه کرد: یکی از ضوابط شهرداری و دهیاری‌ها جذب سرمایه‌گذار در دهیاری است، اگر دهیاری آمادگی انجام طرح‌های گردشگری و توریستی را دارد از طرف دولت با تسهیلات کم‌بهره حمایت می‌شود و می‌تواند با اجرای طرح‌های جدید برای روستا درآمد ایجاد کند.

حیدری بهره‌برداری از یک طبقه ساختمان فرمانداری تا پایان سال، آغاز عملیات اجرایی طرح جدید در گرداب بن و آغاز ساخت و ساز جبران خسارت سیل بعد از بهبود شرایط آب و هوایی را از دستورات این جلسه دانست.

وی اظهار داشت: واگذاری هفت هزار متر از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد سایت گردشگری برای تمام فصول سال، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و گردشگری، کافی‌شاپ و آغاز مطالعات طرح احداث و توسعه با رعایت اصول فنی و استاندارد پیست اسکی بارده در حوزه‌های خدماتی، فرهنگی، آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار