مرگ ناشی از اسلحه در تعطیلات سال نو در آمریکا به ۶۵۱ مورد رسید

مرگ و میر ناشی از اسلحه در تعطیلات سال نو در آمریکا به ۶۵۱ نفر رسید که بخشی از آن شامل خودکشی افراد می‌شود.

«آرشیو خشونت مسلحانه» در آماری که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد در هفته تعطیلات سال نو میلادی، بیش از ۲۵۰ نفر در حوادث مربوط به خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا کشته شدند. همچنین تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ سلاح به دست آمریکایی‌ها برای خودکشی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد کشته شدگان حوادث تیراندازی که منجر به قتل شده، به ۲۵۵ نفر رسید، در حالی که ۱۲ مورد تیراندازی به جمع مردم در روز سال نو رخ داد. در میان تلفات، هفت کودک زیر ۱۱ سال و چندین نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله نیز بودند.

این انجمن در گزارش خود اعلام کرد: ۳۹۶ نفر دیگر از اسلحه برای خودکشی استفاده کردند. ۵۵۰ نفر دیگر نیز در همین مدت بر اثر استفاده از اسلحه مجروح شدند.

با مد نظر قرار دادن افزایش غیرقابل کنترل موارد خشونت با اسلحه طی سال گذشته، سنای آمریکا یک لایحه دو حزبی را تصویب کرد که تصویب نهایی کنگره برای محدود کردن مالکیت سلاح گرم را مورد تأیید قرار داد. قانونگذاران، این لایحه را "گسترده‌ترین پاسخ در دهه‌های اخیر" به مجموعه تیراندازی‌های وحشیانه جمعی و حملات مسلحانه آمریکا در مکان‌های عمومی ارزیابی کردند.

دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان به منظور انجام مذاکرات، چندین هفته را پشت در‌های بسته سپری کردند تا قانونی را به تصویب برسانند که موضوع آن، جلوگیری از استفاده از سلاح‌های گرم غیرقانونی و در اختیار داشتن آن‌هاست. این لایحه توسط جو بایدن امضا شد که نشان دهنده پیشرفتی قابل توجه در زمینه ایمنی سلاح در چند دهه گذشته است. بایدن در جریان سخنرانی در کاخ سفید پس از امضای این لایحه قانونی به خبرنگاران گفت: "در حالی که این لایحه هر آنچه را که من مایل هستم انجام نمی‌دهد، اما شامل اقداماتی می‌شود که مدت‌هاست خواستار آن بوده‌ام و باعث نجات جان مردم می‌شود".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار